וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה כללית בצרפת במחאה על חוק העבודה

רויטרס

28.3.2006 / 1:13

האיגודים וארגוני הסטודנטים צופים השתתפות של מאות אלפי בני אדם בשביתה, כדי לנסות ולבטל את החוק המאפשר פיטורי צעירים

מאות אלפי אנשים צפויים להשתתף בשביתה כללית היום ב[[צרפת]], בניסיון לכפות על ראש הממשלה, [[דומיניק דה וילפן]], לבטל את חוק העבודה המוצע. החוק, אם יאושר, יאפשר למעסיקים לפטר צעירים בני 26 ומטה ללא התראה וללא סיבה. פרשת החוק היא המבחן הקשה ביותר לוילפן עד כה, לאחר שסירב לשנות אפילו פסיק מהחוק, שמבקריו טוענים כי הוא יצור דור של "עובדים ניתנים להשלכה", ולא יסייע לצמצום האבטלה בקרב הצעירים.

השילוב של המחאה והשביתה יקשה במיוחד על מי שיבקש להשתמש בכל סוגי התחבורה הציבורית בצרפת – עובדי הרכבת הפסיקו לעבור כבר ביות שני בלילה. בין השאר, צפויים להצטרף לשביתה גם עובדים משירות הדואר, בתי הספר והתקשורת. איגודי העובדים מעריכים כי לפחות 135 הפגנות יערכו היום, וכמה מהפרשנים הפוליטיים חוששים כי הן ידרדרו לאלימות, כפי שקרה בפריז בשבוע שעבר.

דה-וילפן התעלם ממחאת האיגודים והחל בתהליכים של אישור החוק בפרלמנט, למרות התנגדותם של חלק מהשרים, ועד כה סירב לסגת ולו שעל מתוכניתו המלאה. אולם, ככל שהמחאה ברחובות כנגד החוק התגברה, הוא נראה נכון יותר לדון בחוק עם יריביו הפוליטיים.

ביום שני הזמין ראש הממשלה את ראשי האיגודים וארגונים הסטודנטים להיפגש איתו, ולנסות להגיע להסכמה לגבי החוק. אולם, מנהיג המפלגה הסוציאלית אמר כי ההזמנה "חסרת טעם" אם לא יבוטל חוק העבודה.

גם גורמים במפלגתו של דה-וילפן עצמו מתנגדים ברמה כזו או אחרת לחוק, בעוד שר הפנים [[ניקולא סרקוזי]], שסביר להניח כי יהפוך ליריבו של דה-וילפן במרוץ לנשיאות ב-2007, פרש תוכנית שונה לגמרי לרפורמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully