וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת על שפעת העופות

16.3.2006 / 18:18

מה זו המחלה, איך בני אדם נדבקים, אילו תרופות לקחת והאם אפשר להשיג לה חיסון. מדריך וואלה! חדשות

מהי שפעת העופות?

שפעת העופות (Avian influenza, Bird flu) היא זן של שפעת הפוגעת בעופות. לנגיף השפעת יש שני זנים עיקריים: אלים ושאינו אלים. המחלה היא מדבקת מדבקת ועלולה לגרום למוות.
המחלה התפרצה לאחרונה במדינות מזרח אסיה כגון [[ויאטנם]], [[תאילנד]], קמבודיה, דרום קוריאה, טייוואן ואינדונזיה ומיליוני עופות במדינות אלה הושמדו בניסיון לעצור את המגיפה.

האם המחלה מסוכנת גם לבני אדם?

כן. ב-1997 התגלה לראשונה [[בהונג קונג]] אדם שלקה במחלה, שנדבק בה לאחר שבא במגע עם עופות חולים. מאז חלו במחלה מאות, במזרח וכן באירופה. עד כה טרם דווח על הידבקות במחלה בין שני בני אדם.

איך בני אדם נדבקים?

כתוצאה ממגע עם הפרשות של עופות חולים או אכילה שלהם. סימני המחלה בבני אדם הם כשל שפעת רגילה: חום, שיעול, גרון כואב, כאבי שרירים, דלקת עיניים. במקרים חמורים יותר ישנם קשיי נשימה.

האם המחלה קטלנית?

כן.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

האם אפשר להמשיך לאכול עוף?

כן. כל המחקרים מראים, כי לא ניתן להידבק בנגיף כתוצאה מאכילת עופות נגועים, אם הם עברו בישול. כמו כן, ישראל אינה מייבאת בשר עוף.

אז על מה הפניקה?

במאה האחרונה אירעו שלוש מגיפות שפעת קטלניות, שנוצרו כתוצאה משינוי גנטי של נגיף שפעת העופות. ארגון הבריאות העולמי חושש כי עם התפשטות המחלה ברחבי העולם, יגדל מספר מקרי ההדבקה ויגבר הסיכוי שהנגיף יעבור את המוטציה הקטלנית.

האם יש חיסון לנגיף שפעת העופות בבני אדם?

לא, לא פותח נגד הנגיף חיסון. המלצתו של ארגון הבריאות העולמי למדינות היא להצטייד במלאי תרופות, שמטרתן למנוע התפשטות מגיפה על ידי צמצום מאפייני מחלת השפעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully