וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות של מזוז

עו"ד נורית אמיתי

16.3.2006 / 11:37

נורית אמיתי קוראת ליועמ"ש לזוז ולהורות על כינוס ישיבת ממשלה מיוחדת, כדי לאפשר מיד את אישור הרחבת סל התרופות בכדי להציל חיי אדם

מה יותר חשוב: חיי אדם או דמוקרטיה?

אם תשאלו את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הוא יאמר לכם כי עקרונות הדמוקרטיה חשובים יותר מחיי אדם. אחרת, איך ניתן להסביר את קביעתו מאמש, כי החלטות הממשלה בנוגע להרחבת סל התרופות דווקא בימים אלו - עשויות להתקבל משיקולים פוליטיים.

תארו לעצמכם שביום שלישי, עם יציאת השומרים הבריטיים מבית הכלא ביריחו, היו צריכים להיוועץ עם היועץ המשפטי לממשלה - האם ניתן לבצע פעולה צבאית להסגרת רוצחי רחבעם זאבי? האם גם אז הוא היה דוחה את ביצוע הפעולה משום שיש בה איזה קצה קצהו של מניע פוליטי צובר קולות לטובת 'קדימה' בבחירות בעוד שבוע וחצי?

עשרה ימי תשובה – כמניין הימים עד למועד הבחירות – אין לחולים הזקוקים לתרופות מצילות חיים. ימיהם ספורים מלמעלה, והמאבק בלוח הזמנים של מלאך המוות תלוי במקבלי ההחלטות: אם תינתן להם תרופה מאריכת חיים, יוכלו ליהנות במחיצת בני משפחתם גם אחרי יום הבחירות ואפילו לממש את הזכות היותר דמוקרטית – להצביע בבחירות הקרובות.

חשוב לציין לעניין זה ולזכור, כי גם אחרי האישור שתיתן הממשלה להרחבת הסל קיימות עוד כמה פרוצדורות הגוררות כמה ימים (ומניסיון – אפילו יותר מכך), עד שיוכלו הזקוקים או קרוביהם להגיע לבית המרקחת הקרוב אליהם כדי לקבלן. ובכלל, מזוז הרי החליט שרק הממשלה הבאה תדון וכך, והשאלה היא מתי זו תוקם שהרי לפנינו עוד חגים ושאר חופשות וימי גשר, שלא ממש אוהבים לעסוק בהם בענייני חולין. זו גם לא תהיה בוודאי ההחלטה הראשונה שתוצב בפני הממשלה הבאה.

כל עתירה לבג"צ עשויה להתקבל בברכה ולו רק בשם החיים, שגוברים – גם במבחני בית הדין הגבוה לצדק – על כל שיקול אחר, יהיה אשר יהיה.

הכל החל אמש, היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הנחה את יו"ר ועדת סל התרופות שלא להגיש לממשלה את רשימת התרופות לסבסוד עד לאחר הבחירות. לדבריו, "אין כורח או דחיפות מיוחדת לקבל החלטה מיידית בעניין, לפיכך הנחתי שלא לקבל החלטות עד לאחר הבחירות." ואני שואלת אותך, כבוד היועץ המשפטי לממשלה, האם היית מחליט החלטה שכזו אם מי ממכריך או קרוביך היה זקוק לתרופות אלו? האם מבחן המציאות לא היה מעורר בך תהיות אחרות לגבי ההחלטה שלקחת עליך אתמול בשם החיים. זכור שאתה מהווה עבורם היום רופא אמיתי. רק אתה ואתה בלבד תהיה האיש שיבטיח להם עוד כמה ימים ביננו.

מותר לך לטעות וזו גם לא בושה לאמר 'טעיתי'. יעריכו אותך יותר אם תציג את הדברים כמות שהם ואפילו תאמר: יכול להיות שיש כאן מצב של סמי-תעמולה והחלטות נגועות בבחירות המתקרבות, אבל בשם החיים אני – מני מזוז – מורה לאלתר על כינוס הממשלה – היום - ומחייב אותה להחליט.

קח לך את הקרדיט ותודה: 'טעיתי'. אל תיתן, דווקא בשל החלטה שגויה שלך, לקיים תעמולת בחירות של כל המפלגות, והכל סביב האיסור שקבעת אמש.

מה שקורה כעת בתקשורת הוא דבר המסכן את הדמוקרטיה ולא ההחלטה של הממשלה אם וכאשר תינתן.

השאלה היא: מי חולה? החולים? החברה? מקבלי ההחלטות?

במקום שנחפש את הסימפטום באי-קבלת ההחלטה החיובית, שהיא יותר פרוצדורה ממהות. במקום להתנגד, הורה לממשלת ישראל להתכנס לאלתר ולאפשר ההרחבה הנדרשת על מנת שיהיו לנו עוד כמה בוחרים חיים היכולים להגיע אל הקלפי בחגיגת הדמוקרטיה האמיתית והנכונה יותר.

בבקשה זוז – מזוז, החולים מחכים לך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully