וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"כללית" תבדוק תנאי ההעסקה של עובדי קבלן

חיים ביאור

27.1.2006 / 8:21

כך הודיעה היועמ"ש של שירותי בריאות כללית נוכח "תנאי העסקה מחפירים", כהגדרתה לעובדים המועסקים ע"י חברות כ"א, בעיקר בתחום הניקיון

שירותי בריאות כללית עומדת לבדוק מחדש את תנאי ההעסקה של אלפי עובדים המועסקים בה באמצעות חברות קבלניות לכוח אדם - כך הודיעה השבוע היועצת המשפטית של שירותי בריאות כללית לבית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע.

ההודעה כלולה בנימוקים לבקשה שהגישה שירותי בריאות כללית לבית הדין, לדחות ב-30 יום את המועד להגשת תגובה מטעמה לתביעה שהגישה נגדה ההסתדרות, ובה מגוללים "תנאי העסקה מחפירים" לעובדים במרפאות ובתי החולים של שירותי בריאות כללית המועסקים באמצעות חברות קבלניות לכוח אדם, בעיקר בתחום הניקיון.

בהודעה שמסרה לביה"ד לעבודה באמצעות עו"ד תמר גולן, שירותי בריאות כללית גם התחייבה לנקוט בצעדים אופרטיביים נגד קבלני כוח אדם שאינם מקיימים את חוקי העבודה הנוגעים להעסקת עובדים אלה.

בתביעה שהגישה ההסתדרות לביה"ד לעבודה נגד שירותי בריאות כללית - מוסד שבעבר היה חלק בלתי נפרד מההסתדרות - נטען שהכללית מתעלמת מהפרת זכויותיהם של עובדי חברות קבלניות, במיוחד בדרום המדינה.

ההסתדרות בדקה כמה מכרזים שפירסמה הכללית ושאליהם ניגשו קבלני כוח אדם. מהבדיקה עולה כי הסכום שמעבירה הכללית לזוכים במכרזים נמוך מכדי להבטיח את התשלום של מלוא החובות הקבלן לעובדים, או את תנאי השכר המגיעים לעובדים על פי ההסכם הקיבוצי הקיים בענף כוח האדם הזמני, שהמדינה הוציאה לו צו הרחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully