וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ערך טקס קבורה להצעת חוק שנפלה

16.11.2005 / 14:17

ח"כ יאסינוב זעם על העבודה והליכוד, שהפילו את הצעת החוק שלו, שנועדה להיטיב עם עובדי הקבלן. הציבור מוזמן לשבעה בלשכתו

ח"כ יגאל יאסינוב (שינוי) זעם על כך שהכנסת הפילה את הצעת החוק שהגיש כדי לסייע לעובדי הקבלן, וערך טקס קבורה סימלי, בו נשא הספד על מותה של הצעת החוק.

לשכתו של יאסינוב אף פירסמה מודעת אבל, המבכה את "רצח" הצעת החוק בידי "ממשלת ישראל, סיעת העבודה וסיעת הליכוד". יאסינוב מזמין את הציבור לשבעה, שתתקיים בלשכתו שבכנסת.

הצעת החוק של יאסינוב כונתה "אחריות מזמין שירותי קבלן לזכויות העובדים", ומטרתה, כפי שהגדיר הח"כ, היתה "לשים קץ אחת ולתמיד לניצול של מאות אלפי עובדים, אשר לא זוכים לקבל את זכויותיהם הבסיסיות". ההצעה נועדה להבטיח, כי מי שמזמין עובדים דרך חברת כוח אדם או חברה קבלנית, יהיה אחראי לזכויות העובדים שמועסקים דרכן, ובכלל זה תשלום שכר מינימום, תגמול עבור שעות נוספות, דמי הבראה, ימי חופשה וביטוח פנסיה.

יאסינוב הגיב להפלתה של הצעת החוק שלו: "העבודה והליכוד הורידו את המסכות החברתיות, והוכיחו שאין ברצונן לעזור לציבור העובדים בישראל. עכשיו אזרחי ישראל יודעים, שמהפכה חברתית לא תבוא משרון-פרץ, כי טוב להם שלעובדים יש צרות".

מסיעת העבודה נמסר בתגובה לפניית וואלה! חדשות, כי מפלגת העבודה התנגדה לחוק בשל משמעת קואליציונית, לאחר שוועדת שרים לחקיקה החליטה להתנגד לחוק. עם זאת, ח"כ יולי תמיר (העבודה) הצביעה בעד החוק, תוך הפרת המשמעת הקואליציונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully