וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך סוואזילנד ביטל האיסור על סקס

20.8.2005 / 18:09

לאחר ארבע שנים ביטל המלך את האיסור, שהוטל על בני-העשרה במדינה כדי למנוע התפשטות האיידס. באותה הזדמנות התחתן עם אשתו ה-11

מלך סוואזילנד, מסוואטי ה-3, הודיע על סיום האיסור על סקס, שחל על צעירים במדינה זה ארבע שנים ונועד להימשך עוד שנה. הנערות בסוואזילנד נאלצו מאז 2001 לעטר עצמן בציציות מצמר, כסמל לטהרתן וצניעותן. ביום שלישי יושלכו כל הציציות לאש, בטקס שריפה המוני שייערך בבירה.

מלך סוואזילנד עצמו התחתן בשנה האחרונה עם אשתו ה-11 במספר. כעונש על הפרת האיסור, קנס המלך את עצמו בפרה אחת. יש לציין, שהמלך לא התגרש מעשר נשותיו הקודמות. חודשיים לאחר שהטיל את האיסור, במטרה למנוע את התפשטות האיידס במדינה, נשא לאשה נערה בת 17 כאשתו התשיעית. הנישואין הביאו למחאות עזות של נשים, שהפגינו מחוץ לארמונו.

בינתיים פרסם משרד הבריאות במדינה נתונים, לפיהם 29% מבני 15-19 במדינה הם נשאי איידס, וכך גם 42% מהנשים ההרות.

לא נמסרה סיבה רשמית לביטול האיסור, שנה מוקדם מהמתוכנן. ב-BBC דווח, כי האיסור לא התקבל באהדה, בלשון המעטה, בקרב בני-העשרה במדינה.

לפי האיסור, אם שכב גבר עם נערה, היה עליה לזרוק את הציצית שלה מחוץ לדלת ביתו – ומשפחתו נקנסה בפרה אחת. עם זאת, בנותיו של המלך מעולם לא נראו עטורות בציצית. באזורים הכפריים נאכף האיסור בהקפדה על ידי בתי הספר וראשי שבטים, שהתעקשו על כך.

למלך יש 11 נשים וארוסה נוספת. אביו המנוח, המלך סובוזה ה-2, היה בעלן של 70 נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully