וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד תביעה נגד טלי פחימה התכחש לעדותו

17.7.2005 / 17:02

מוחמד אל-רול מגדודי אל-אקצה, שהוכרז "עד עוין": העדתי נגדה בשל בקשה מזביידי להפלילה ולחץ של חוקרים. עשרות הפגינו לשחרורה

בית המשפט המחוזי בתל אביב, שהחל היום לדון בשלב ההוכחות במשפטה של טלי פחימה, הכריז היום על אחד מעדי התביעה "עד עוין". מוחמד אל-רול, העד הראשון שזומן להעיד, התכחש לדברים שמסר בחקירתו במשטרה ובשב"כ, ולפיהם פחימה תירגמה חומר מסווג שאבד לצה"ל עבור מבוקשים ב"גדודי חללי אל-אקצה" של פתח בג'נין.

אל-רול טען, כי המבוקש זכריה זביידה, ראש גדודי חללי אל אקצה במחנה הפליטים ג'נין, הורה לו להעיד נגד פחימה, מכיוון שביקש להפליל אותה. זאת, כדי שפחימה לא תוכל לחזור למחנה הפליטים. אל רול גם טען כי חוקרי השב"כ הפעילו עליו לחץ בחקירתו. אל-רול מרצה עונש של שלוש וחצי שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בעסקת טיעון בחברות בארגון גדודי חללי אל-אקצה.

במשפט העידו היום שני עדי תביעה נוספים, אנשי שב"כ שהעידו בדלתיים סגורות. עשרות פעילי שמאל הפגינו מול בית המשפט בקריאה לשחרורה של פחימה. המפגינים עטו מסיכות ועליהן תמונתה של פחימה.

בגין תרגום המסמך המסווג, שעסק בפרטי מבצע למעצר מבוקשים, מואשמת פחימה בסיוע לאויב, מסירת ידיעה לאויב, ומגע עם סוכן חוץ. בנוסף היא נאשמת בהחזקת נשק שלא ברשות ובתמיכה בארגון טרור.

שופטת בית המשפט העליון איילה פורקצ'יה, דחתה ביום שישי את בקשת פרקליטתה של פחימה, עו"ד סמדר בן נתן, לבטל או לצמצם את תחולת החיסיון שהטיל שר הביטחון, שאול מופז, על חומרים הנוגעים לטענתה לחקירת פחימה. פורקצ'יה כתבה כי חלקים ניכרים מהחומר החסוי שביקשה הנאשמת אין בהם כדי להועיל להגנתה, ו"טוב שנותרו חסויים מגלויים ואין צורך להאריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully