וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ לא יוכל לכהן כח"כ ויו"ר הסתדרות

6.7.2005 / 11:50

פרץ אמר בתגובה כי הצעת החוק, שאושרה בקריאה ראשונה, נועדה לחסלו פוליטית. גוברת ההערכה כי הבחירות ייערכו בראשית 2006

יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, ספג הבוקר מהלומה בוועדת הכנסת, שהחליטה לאשר לקריאה ראשונה הצעת חוק שתאסור עליו לכהן במקביל כיו"ר הסתדרות וכחבר כנסת. הצעת החוק אושרה בועדה על חודו של קול: 11 ח"כים הצביעו בעד מול 10 שהתנגדו. פרץ האשים את הליכוד בניסיון לחסל אותו פוליטית.

המדובר בשלוש הצעות חוק שהוגשו בנפרד על ידי הח"כים: גדעון סער (ליכוד), יוסף לפיד (שינוי), יולי אדלשטיין (ליכוד), ואריה אלדד (האיחוד הלאומי). יוזמי החוק מתכוונים לחוקק את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית בשלושת השבועות שנותרו עד לצאת הכנסת לפגרת הקיץ.

קודם לכן, אישרה הוועדה הצעת פשרה שהוגשה על ידי היו"ר ח"כ רוני בר-און (ליכוד), לפיה יוכל פרץ לבחור בין סיום כהונתו בכנסת לבין התפטרות מתפקיד יו"ר ההסתדרות. זאת, בתקופה של עד שלושה חודשים לפני הבחירות לכנסת ה-17, או עד לשלושה חודשים לפני מועד סיום כהונת הכנסת הנוכחית, המוקדם מבין השניים.

בכנסת גוברות ההערכות שלפיהן הבחירות לכנסת ה-17 יערכו במחצית הראשונה של 2006. אם יתממשו הערכות אלה הרי שפרץ יצטרך בתוך 6-9 חודשים לבחור בין כהונה בכנסת לבין השארותו כיו"ר ההסתדרות.

סער לפרץ: אתה כתם בספר החוקים של ישראל

בעד הצעת החוק הצביעו הח"כים: רוני בר-און, גדעון סער, עמרי שרון, יחיאל חזן, יולי אדלשטיין, אהוד יתום וגלעד ארדן (ליכוד), יוסף לפיד, ורשף חן (שינוי), ואריה אלדד (האיחוד הלאומי). נגדה הצביעו: איתן כבל, אפרים סנה, יולי תמיר, עמיר פרץ (עבודה), חיים אורון (מרצ), מאיר פרוש (יהדות התורה), יאיר פרץ ויצחק וקנין (ש"ס), שאול יהלום (מפד"ל) ואחמד טיבי (חד"ש-תע"ל).

לפני ההצבעה התגלע עימות חריף בין פרץ לבין תומכי החוק. פרץ טען כי "אתם הליכוד רוצים לחסל אותי פוליטית. מדובר כאן בחיסול פוליטי ואישי ולא תוכלו לברוח מזה כי אני מפריע לכם בכנסת. עובדה שכשאברהם הירשזון (ליכוד) היה יו"ר הסתדרות העובדים הלאומית דאגתם להפיל אותו אבל כשהוא נבחר לשר ועזב את ההסתדרות העובדים הלאומית פתאום הכל כשר".

פרץ המשיך בפנותו אל סער: "אתה רוצה להשחית את המדינה. הרי אתה מקדם את חוק הג'ובים".

סער: "אלה טיעונים חצופים שלך. אתה כתם בספר החוקים של מדינת ישראל. היום יש חקירות משטרה נגדך. כאן בכנסת לא יעברו דברים כמו מפקד מזויף. יש אנשים במפלגת העבודה הטוענים כי איימת עליהם בפיטורין אם לא יתמכו בך".

פרץ החזיר: "מבקר המדינה כתב עליך שאתה נותן לגיטימציה לשחיתות. אתה משחית את המדינה".

יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בר-און, ביקש לצנן את האווירה הלוהטת בועדה ואיים, שאם העימות לא יפסק - הוא ינעל את הישיבה. במהלך הישיבה הופיע ח"כ מיכאל איתן (ליכוד), שהתבקש להחליף בהצבעה חבר כנסת מהליכוד. איתן פנה אל סער ואמר לו שאי אפשר להדיח את פרץ מהכנסת. בתגובה לכך ויתר סער על איתן ומיהר להזעיק במקומו את ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד).

פרץ אמר בתגובה כי "כשמדובר רק בי הליכוד פועל בלהט רב ומנסה לסתום את הפה למי שמייצג את העובדים בכנסת. אני לא אשאר חייב לאף אחד בחיסול הפוליטי הזה ולא אשאיר דברים תלויים באוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully