וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

41% מתושבי הנגב: הבטחון יורע לאחר הנסיגה

4.7.2005 / 15:11

סקר שנערך בקרב תושבי הדרום, שיושפעו מהנסיגה יותר מכל אזור אחר, מגלה כי תמיכתם בהתנתקות קטנה ב-15% מתמיכת הציבור הכללי

סקר חדש שבוחן את עמדות תושבי דרום הארץ, האזור עליו תשפיע תכנית ההינתקות יותר מכל חבל ארץ אחר בישראל, מגלה כי תושבי הנגב חלוקים בעמדותיהם בשאלת ההתנתקות: 41% בעד ו-40% נגד. בכך שונים תושבי הנגב מהותית מן הנתונים הארציים העומדים על שיעור של 56% בעד ההתנתקות ו-29% נגד, על-פי סקר אחר שנערך אתמול עבור ערוץ 10 ע"י מכון המחקר מאגר מוחות בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ.

אירועי השבוע שעבר – נסיון הלינץ' במואסי וחסימות הכבישים - העלו את שיעור התומכים בהתנתקות בציבור הכללי משהשבוע שעבר ב5%, אז עמד שיעור התמיכה על 51%, וכירסם באחוז המתנגדים, מ-33% בשבוע שעבר ל29% אתמול, ירידה של 4%.

עוד קובע הסקר החדש בקרב תושבי הדרום, כי רוב תושבי הנגב (41%) חושבים שהמצב הביטחוני לאחר הנסיגה יהיה רע יותר, ורק 20% מאמינים שתכנית ההתנתקות של הממשלה תביא לשיפור במצב הביטחוני. 23% חושבים שהפינוי לא ישפיע על מצב הביטחון בדרום.

למרות אחוזי ההתנגדות הגבוהים לתוכנית ההתנתקות באזור הדרום (40% נגד ההתנתקות, 41% בעד), זוכה הליכוד לתמיכה גורפת של תושבי הנגב. בתשובה לשאלה "מה הייתם מצביעים לו היו מתקיימות הבחירות היום?", העניקו תושבי הנגב לא פחות מ-43 מנדטים לליכוד, מפלגת העבודה קיבלה רק – 23 מנדטים, התחזקות נרשמה בתמיכת באיחוד הלאומי עם 12 מנדטים, ש"ס נחלשת לעומת שנים קודמות עם 8 מנדטים בלבד וכך גם שינוי עם 8 מנדטים.

הסקר בוצע על-ידי מכון מאגר מוחות עבור "חדשות הוט בדרום", בקרב 650 בוגרים יהודים ולא יהודים, והקיף יישובים עירוניים ומועצות אזוריות הממקומים דרומית לקריית גת. טעות הדגימה המירבית של הסקר היא 4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully