וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורג פעיל השלום: הורשעתי כי אני ערבי

28.6.2005 / 12:46

גם משפחתו של ההרוג, טום הורנדל, טוענת כי תייסיר אל הייב הוקרב על מזבח המדיניות הישראלית. צה"ל: הוא הפר ההוראות

משפחתו של פעיל השלום הבריטי, טום הורנדל, שנורה למוות בידי צלף צה"ל, טוענים כי היורה מהמגזר הבדואי הפך על ידי מפקדיו לשעיר לעזאזל. אתמול הורשע החייל, וואליד תייסיר אל הייב בהריגת הורנדל ברפיח באפריל 2003.

הרשעתו של הצלף לא ריצתה את משפחתו של הורנדל, שטענה כי הצלף "הוקרב על מזבח המדיניות הישראלית". האב, אנתוני הורדנל, האשים את צה"ל כי הוא מנהל מדיניות של השתקה המשדרת כי הפלסטינים הם מטרה לגיטימית". הוא הוסיף כי "האשמת החייל הספציפי בהריגה הוא צעד מאוד חשוב אבל מדובר רק בחלק מהתרבות שמדאיגה אותנו, תרבות החיסיון המאפשרת לחיילים להרגיש חופשיים לירות באזרחים באזור הזה (עזה). הבן שלנו היה קורבן למדיניות הזאת". אנתוני הורנדל הביע, בראיון ל"טיימס" הבריטי, זעם על העובדה שבנו, בילי, עוכב בנתב"ג כשהגיע ארצה כדי להשתתף במשפט.

גם הנאשם אמר לפני פסק הדין כי הוא עומד למשפט בשל מוצאו הערבי. "עשיתי את מה שפקדו עליי והסיבה היחידה שאני כאן היא כי אני בדואי. אם הייתי ישראלי בטוח שלא הייתי עצור עכשיו". התובעת הצבאית, סרן הילה גורני, אמרה כי "החייל פעל בניגוד להוראות לפתיחה באש, על דעת עצמו. ברור שהוא יגיד עכשיו שאמרו לו לפעול כפי שפעל, אבל החקירה מראה שזה לא נכון".

מארק רגב, דובר מטעם הממשלה, אמר כי פסק הדין מוכיח כי גלגלי הצדק פועלים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully