וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענה: צ'ארלס טיילור עמד מאחורי ניסיון ההפיכה בגיניאה

3.5.2005 / 13:18

התובע המיוחד בסיירה ליאונה: מנהיג ליבריה המודח, השוהה בגלות בניגריה, רצה לנקום בנשיא גיניאה על שתמך במורדים שהדיחו אותו מהשלטון

מנהיג ליבריה לשעבר, צ'ארלס טיילור, עמד מאחורי ניסיון ההפיכה שאירע בינואר האחרון בגיניאה. כך אמר התובע הראשי של בית הדין לפשעי מלחמה בסיירה ליאונה. באתר הבי.בי.סי דווח כי דייויד קריין, הדורש להעמיד את טיילור לדין באשמת פשעי מלחמה שבוצעו כביכול במהלך מלחמת האזרחים בסיירה ליאונה, אמר שהמידע מבוסס על מספר מקורות שונים.

גיניאה חששה תמיד להילכד בסבך בעימותים האלימים שזעזעו את שכנותיה ליבריה וסיירה ליאונה במשך שנים. טיילור עצמו שוהה מאז הדחתו בניגריה, שהסכימה לקלוט אותו בתנאי שיימנע מעיסוק בפוליטיקה.

נשיא גיניאה, לנסאנה קונטה, תמך במורדים שהדיחו את טיילור ב-2003, ולדברי קריין םעל טיילור להדיח את קונטה כדי לנקום בו. קריין טוען עוד כי על פי "מקורותיו השונים", ניסיון נוסף להדיח את קונטה עתיד להתבצע בקרוב.

הארגון Human Rights Watch דיווח לאחרונה כי במערב אפריקה הוקם צבא של שכירי חרב המוצע לכל המרבה במחיר לצורך לחימה בעימותים האלימים באזור. חלק מאלה שרואיינו על ידי הארגון אמרו כי הוצע להם תשלום כדי להילחם בגיניאה.

לדברי קריין, "ממקום גלותו נשאר צ'ארלס טיילור בקשר עם בעלי בריתו בליבריה באופן יומיומי. הוא גם הניע קבוצות של מנהיגי כנופיות במטרה לשמור את מערב אפריקה במצב של תוהו". קריין האשים טיילור שרכש נשק עבור מורדי מחתרת ה-RUF בסיירה ליאונה. קריין אמור לעזוב את תפקידו כתובע ראשי בבית הדין המיוחד של האו"ם בסיירה ליאונה ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully