וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים מראים לעולם איך מתקתקים אולימפיאדה

עדי רובינשטיין

18.3.2005 / 15:18

בסין מוכנים למשחקים. הם אסרו על קללות, ריסנו את האינטרנט ואמרו לטיוואן: אם בא לכם מלחמה, בואו נגמור איתה לפני 2008

ה-8.8.2008 אמור להיות אחד התאריכים ההיסטוריים בתולדות העם הסיני. זהו התאריך בו תיפתח אולימפיאדת בייג'ינג, האולימפיאדה שכבר עכשיו, שלוש שנים לפני, ניתן להגדיר כ"מתוקתקת ביותר בהיסטוריה". הסינים למעשה מוכנים לארח את המשחקים האולימפיים כבר מחר, אם ממש יבקשו מהם. בעצם הם היו כבר כמעט מוכנים באוגוסט 2004, מועד פתיחת אולימפיאדת אתונה.

הממשל הסיני באקסטזה, שמתבטאת בעיקר בחקיקה מוזרה ומשונה. אחרי שגמרו לעצב את הבריכה האולימפית (במשך כמה חודשים התנהל ויכוח עצום לגבי הקונספט שצריך לאפיין את המבנה, דיון ששיגע את הוועד האולימפי המקומי) הם התפנו להתעסק בדברים החשובים באמת: חיי אדם.

זה התחיל בקטן. כל נהג מונית חויב לעבור קורסים באנגלית ויהיה חייב לשאת עמו שיחון אנגלי–סיני במהלך המשחקים. זה המשיך במשהו קצת יותר גדול: האינטרנט. לקראת האולימפיאדה איחדו הסינים את כל אתרי הספורט הרשמיים בארצם לפורטל אחד תחת השם: China Interactive Sports. הבעיה של הסינים היא כמובן האתרים הפיראטיים והפורומים. נכון לעכשיו, הסינים מגבשים הצעת חוק שתאפשר חסימת טוקבקים ושאר ירקות. כפי שזה נראה כרגע, להצעה הזו לא תהיה בעיה לעבור.

הסינים לא מקללים, האירופים כן

חוק נוסף שעבר ממש לאחרונה על ידי מזכירות המפלגה הקומוניסטית השלטת, הוא חוק האוסר קללות במגרשי הכדורגל בסין החל מ-2005 ועד למשחקים האולימפיים. "המטרה שלנו היא ליצור חברה טובה יותר לקראת האולימפיאדה", דיווחה מזכירות המפלגה, והציבה שטינקרים ביציע שילשינו על המקללים.

אך הנושא הרגיש ביותר הוא כמובן טיוואן. המדינה השכנה, שחולמת על עצמאות, קיבלה בשנה שעברה כרטיס צהוב מהסינים שהודיעו להם מפורשות: יש לנו אולימפיאדה על הראש, אם בא לכם להכריז על עצמאות או סתם להתחיל מלחמה, אז בכיף, רק בזריזות כי ב-2008 אנחנו עסוקים. הטיוואנים ההמומים לא הבינו מאיפה זה בא להם. בראשית השבוע נשלף הכרטיס האדום כאשר הסינים חוקקו חוק המתיר הכרזת מלחמה על טיוואן אם זו תעז להכריז על עצמאות.

בוועד האולימפי העולמי ינסו להתעלם מהתחממות הגזרה וישגרו מסר מרגיע מאחורי הקלעים, בתקווה שהסינים יבינו את הרמז. אחרי הכל מדובר פה בעיקר בשואו כלכלי שבסין תפס גם כיוון אחר. אנשי רוח רבים רואים באולימפיאדה הזדמנות לשינוי תדמיתי והאינטלקטואלים הסינים רק מחכים לקטוף את הפירות בספטמבר 2008, רגע אחרי שעשרות אלפי התיירים יחזרו הביתה ויספרו לכולם כמה כיף היה. יש ריח של שינוי בסין, אבל גם ניחוח של נפלאם על הבוקר.

עד שנקבל מלחמה "על אמת" נצטרך להסתפק בבלאגן ביבשת אירופה, שם תיערך האולימפיאדה ב-2012. הספרדים מלכלכים על הצרפתים, הצרפתים מתנשאים מעל כולם והאנגלים מספרים לעולם כולו שהספרדים הם העם הכי גזען באירופה. נכון לעכשיו נראה שהצרפתים בדרך לקבל את הפרס הגדול.

האולימפיאדה היתה מאז ומתמיד אירוע עם קורטוב של פוליטיקה מלוכלכת. הסינים בסך הכל רק עושים את זה (כמעט כמו כל דבר אחר) יותר טוב משאר העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully