וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בספורט הישראלי

2.6.2004 / 16:11

בג"צ פסק שכל רשות מקומית בישראל מחוייבת לתמוך בספורט הנשים בשיעור של פי 1.5 מהגברים. אורנה אוסטפלד בעננים

בפסק דין תקדימי, קבע הבוקר בג"צ בנושא ספורט נשים במדינת ישראל, פסק דין שמשמעותו ברורה: הרשויות המקומיות מחוייבות לתמוך בספורט הנשים בשיעור של פי 1.5 מקבוצות הגברים.

העתירה שהוגשה בנושא הקצאת משאבים שיוויונית לנשים ביולי 2001, על ידי עמותת ל.כ.ן, קבוצת הנשים בכדורסל של רמת השרון, ואלומה גורן, באמצעות עורכות הדין רבקה מלר אולשיצקי והילה מלר, נגד המועצה המקומית רמה"ש, ראש המועצה (דאז גבי פארן), משרד המדע והספורט, משרד הפנים ומרכז השלטון המקומי.

בנוסף חייב הבג"ץ את עירית רמת השרון לשלם לעותרות על פי עקרונות ההעדפה המתקנת, רטרואקטיבית מ-1.1.2002. כמו כן נפסקו לעותרות הוצאות משפט בסך 50,000 ¤. כל אלה יסתכמו בכמה מאות אלפי שקלים.

פסק הדין עתיד לחולל מהפכה בספורט הנשים במדינת ישראל בכל הקשור לחלוקת כספי ציבור לטובת קבוצות נשים בספורט.

השופט אליעזר ריבלין נדרש לסופרת וירג'יניה וולף כשכתב בהשאלה כי: "קידום, קבוצות ספורט של נשים מחייב השקעת משאבים, במידה שאינה פחותה, למצער, להשקעה בקבוצות ספורט דומות של גברים... העותרת זקוקה גם היא, לכסף ולחדר (הלבשה) משלה על מנת להצליח לקיים פעילות ספורט ברמה ראויה, ועל מנת לאפשר את מימוש כישוריהן של שחקניות הקבוצה."

"יש צדק"

את אורנה אוסטפלד תפסנו בדיוק כאשר סיפרה לאמה על ההחלטה המשמחת: "בג"צ העלה לסדר היום את נושא הספורט הנשי ויש לי רק מילים טובות להגיד על המוסד הזה שטוב שהוא קיים בישראל. הפסיקה מראה שיש צדק גם אם טחנות הצדק עובדות לאט. זהו מהפך בספורט הנשי בישראל ויכול לגרום לכך שבעוד מספר שנים יגדלו ההישגים וכמות המשתתפות בספורט הנשי בישראל.

"עד עתה תמיד טענו שמשווים את הכסף שמגיע אלינו אל אגודות הגברים, אבל בעצם הישוו אותנו לקבוצות גברים שמשחקות בליגה ג'. הספורט הנשי לא יצמח עכשיו בעקבות הכסף ככה סתם, וצריכה להיות פעילות ונשים צריכות לפעול בשביל שבעוד כמה שנים נקצור את הפירות"

- מה זה אומר לגבי רמת השרון ספציפית?

"חשוב לי להבהיר שהעיריה שלנו תשמח לשלם ושמחה על ההחלטה מכיוון שלא מדובר בעירייה הנוכחית שתומכת בספורט אלא בקנדציה הקודמת. הכסף הזה שישולם רטרואקטיבית על ההישגים שלנו שעליהם לא קיבלנו גרוש. אנחנו נכסה את החובות שלנו ואנחנו נשחק בשנה הבאה באירופה כפי שתיכננו בכל מקרה".

- מה לגבי מועדונים אחרים שאת מודעת אליהם?

"אני יודעת שבאשדוד נושא הכדורסל הנשי לדוגמא, שאני קרובה אליו, סבל מקיפוח מכיוון שכל הכסף הלך לכדורגל. עכשיו אנשים ישקלו מחדש את העברת הכספים והקבוצה הזו, שעמדה על סף פירוק, תינצל".

ח"כ גבריאלי: "זוהי תחילתה של מהפכה בספורט הישראלי"

שרת החינוך התרבות והספורט, לימור לבנת, בירכה על החלטת בג"צ, למרות פסק הזמן שעבר מאז הגשת העתירה. לבנת מסרה: "תוצאות החלטת בג"צ אכן מספקות ומקדמות את ענף ספורט הנשים בארץ. כזכור, מיד עם כניסתי לתפקיד פניתי לועדת אופיר כץ בבקשה לפתוח מחדש את כל הדיונים הנוגעים לתקצוב ספורט הנשים. החלטה זו של בג"צ עולה בקנה אחד עם מדיניותי בנושא אפליית הנשים בספורט. החלטת בג"צ מהווה איתות למועצה להסדר ההימורים בספורט, לרשויות המקומיות ולאגפי הספורט השונים לגבי הגדלת המשאבים המוקצים לספורט הנשים.

ח"כ ענבל גבריאלי, חברת ועדת הספורט של הכנסת, ברכה על החלטת בג"צ להגדיל את תמיכת הרשויות המקומיות בקבוצות ספורט נשים.

"הכרעת בית המשפט מהווה צעד נוסף במאבק לקידום נשים בספורט הישראלי ולמניעת האפליה בהקצאת המשאבים הציבוריים בתחום זה", אמרה גבריאלי. "זוהי החלטה נבונה, הגונה, צודקת ומתבקשת, שכן, היא טומנת בחובה גם את זכותן של הנשים להתקדם בספורט הישראלי וכן את הצורך בנקיטת העדפה מתקנת כלפי נשים. זוהי בהחלט תחילתה של מהפכה בספורט הישראלי".

"ברצוני להביע הערכתי לשני אנשים שעוד בטרם אמר בג"ץ את דברו בעניין, פעלו רבות למען נשים בספורט: ראש עיריית רמלה, מר יואל לביא, שמשקיע רבות בקבוצת הכדורסל בעירו. וכן את יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מר איצ'ה מנחם, שקידם והביא לקיומה של ליגת נשים בכדורגל הישראלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully