וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל אל קאעדה תכנן לפוצץ בנייני מגורים

2.6.2004 / 0:05

חוזה פדילה נעצר ב-2002 בחשד ששכר, יחד עם פעיל נוסף, דירות ב-3 בנייני מגורים ובדק את האפשרות לפוצצם באמצעות גז ביתי. נקשר בעבר לכוונה לבצע פיגוע באמצעות "פצצה מלוכלכת"

חוזה פדילה, העצור מזה שנתיים בכלא צבאי בארצות הברית בחשד לפעילות טרור, תכנן לפוצץ בנייני דירות באמצעות גז. כך אמר סגן התובע הצבאי האמריקאי, גנרל ג'יימס קומי. לדבריו, מנהיג בכיר בארגון אל קאעדה, מוחמד עאטף, שאל את פדילה האם יהיה מוכן לקחת על עצמו משימה מסוג זה, ופדילה השיב כי יסכים. במשך תקופת מעצרו לא הוגש נגד פדילה כתב אישום.

פדילה, בן 33, נעצר על ידי סוכני אף. בי.איי, בשיקגו במאי 2002, בעת שהגיע בטיסה מפקיסטן. פקידי ממשל האשימו אותו בתכנון פיגוע בלתי קונבנציונלי באמצעות "פצצה מלוכלכת" בארצות הברית. קומי הוסיף כי פדילה, הידוע גם כעבדאללה אל מוג'אהר, תכנן לבצע את הפיגועים יחד עם אזרח סעודי בשם עדנאן שוקרי ג'ומה. ג'ומה הוא אחד משבעה חברי אל קאעדה שנעצרו בחודש שעבר על ידי האף. בי.איי.

בהודעה שפרסם הממשל האמריקאי נאמר כי "פדילה ושותפו בדקו אפשרות לפגוע בשלושה בנייני מגורים בהם היתה אספקת גז לדירות. לשם כך שכרו שתי דירות בכל בניין, אטמו את כל פתחיהן, הדליקו את הגז וכיוונו את שעוניהם, על מנת לפוצץ את הבניינים במועד מאוחר יותר". כאמור, השניים לא הצליחו לבצע את זממם לבסוף ונעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully