וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל תתקין "נתיך מינימום" לחייבים

20.4.2004 / 13:05

נוהל חדש בחברה יספק לצרכנים שלא שילמו את חובם חשמל מינימלי להפעלת המקרר והתאורה בלבד. צרכן שיפעיל מכשירים נוספים יגרום לשריפת הנתיך

בעוד הרשויות המקומיות החליטו כי ניתוק חייבי תשלומים מאספקת המים בביתם, יהיה הצעד האחרון שאותו תוכל לנקוט הרשות המקומית כדי לגרום להם לשלם את חובם, יוזמת חברת החשמל נוהל חדש: במקום לנתק את הזרם לחייבי תשלומים, תתקין החברה "נתיך מינימום" בארון החשמל של הצרכן החייב, שיספיק להפעלת המקרר והתאורה בלבד. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי צרכן שינסה להפעיל מכשירים נוספים, יגרום לעומס שישרוף את הנתיך, ויישאר ללא חשמל כלל.

ניסוי תקנת הנתיכים החדשים מתחיל בימים אלה. בחברת החשמל טוענים כי מטרת היוזמה היא להתחשב במצבם הכלכלי הקשה של אנשים רבים המתקשים לעמוד בתשלום, ולא להשאירם אותם בעלטה. עם זאת בחברה מבהירים, כי אין מדובר במדיניות שתאפשר לחייבים ליהנות מחשמל זמן רב מבלי לשלם, אלא בצעד הומניטרי בלבד. מנתוני חברת החשמל עולה, כמאה אלף צרכנים לא שילמו את חשבונות החשמל שלהם בשנת 2003.

כתב "הארץ", יובל יועז, מוסיף:

אתמול אישרו שופטי בג"ץ הסכם אליו הגיעו נציגי הרשויות המקומיות עם ארגונים חברתיים שעתרו נגד ניתוק מים לחייבים שעד כה היה אחד האמצעים הראשונים לגביית החוב. על פי ההסכם, "צרכן בעל חוב בגין אספקת מים, שאינו יכול בשל מצוקה כלכלית קשה לשאת תשלום חובו, רשאי לפנות לרשות המקומית בבקשה להסדיר את חובו בהסדר תשלומים. מרגע שביקש, על הרשות להימנע מניתוק אספקת המים עד להחלטה בבקשתו, תוך התחשבות במצבו הכלכלי".

העותרים, עמותת "הלב" מאוניברסיטת תל אביב, עמותת "ידיד" ונוספים, ביקשו מבג"ץ לקבוע כי מאחר והזכות למים היא בסיסית, יש לאפשר אספקת מים גם לשכבות החלשות אף אם צברו חובות בתשלום עבורם. הנוהל ייכנס לתוקף לאחר שמנכ"ל משרד הפנים יחתום עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully