וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבותיו של אלביס הגיעו מכפר סקוטי נידח

רויטרס

23.3.2004 / 15:00

הכפר לונמאי הוכרז כמקום בו נולדו אבות אבותיו של מלך הרוקנרול. שושלת היוחסין של הזמר אינה ברורה, ובעבר נטען כי הוא אירי וקרוב משפחה של ג'ימי קרטר

סקוטלנד הייתה פיסת האדמה הבריטית היחידה שאלביס פרסלי דרך עליה אי פעם. במרץ 1960, בדרך חזרה משירותו הצבאי בגרמניה, ערך האליל עצירת ביניים בת שעתיים בנמל התעופה של גלאזגו. מעריצים עדיין חולקים כבוד לשדה התעופה בו פסע גיבורם. כעת יוכלו להמשיך משם את המסע העלייה לרגל אל מקום חדש – כפר בשם לונמאי.

הכפר הסקוטי הנידח והקט הוכרז השבוע כביתם של אבותיו הקדמונים של מלך הרוקנרול. אחרי מחקר בן שש שנים, הכריז הסופר אלן מוריסון כי המלך היה צאצאו הישיר של נפח בשם אנדרו פרסלי שגר בכפר לונמאי, במחוז אברדינשייר, לפני כ- 300 שנה.

מוריסון חשף ממצאים המצביעים כי אנדרו פרסלי נשא את אלספת' לג (כן, שעתוק השם מדויק) בכפר לונמאי בתאריך 27 באוגוסט 1713. בנם, שגם לו קראו אנדרו, היה לפרסלי הראשון באמריקה כשהגיע ב-1745 לצפון קרוליינה.

"אני נרגש מאוד, זה כמו למצוא זהב", אמר מוריסון. "אני בטוח שמעריצי פרסלי יגיעו לאיזור ומקווה שלונמאי תהפוך לפרסלי-לנד". פאמלה האל, תושבת הכפר, כבר מתכננת לדפוק קופה על חשבון המעריצים ולפתוח במקום אכסניית בד אנד ברקפסט. לעומתה, ג'ים מקיו, בעל פאב בלונמאי, מבכה על התגלית המרעישה: "כבר הגיע לכאן חקיין אלביס אחד, ובטוח שבעקבותיו יגיעו עוד. הייתי מעדיף שזה היה ג'ימי הנדריקס".

שושלת היוחסין של אלביס פרסלי היא מקור למחלוקות רבות, מגבעות פרסלי אשר בוויילס ועד מנזר סיינט אלביס באירלנד. אתר המתמחה בשושלות יוחסין אף טען כי אלביס והנשיא לשעבר ג'ימי קרטר הם בני דודים מדרגה שישית, היות והם חולקים אב קדמון גרמני מן המאה ה-17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully