וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

42 הרוגים בשישה ימי קרבות בהאיטי

11.2.2004 / 18:38

מורדים כבשו 11 ערים באי ודורשים מהנשיא להתפטר. אתמול החזירה המשטרה 3 ערים לשליטתה. על רקע הקרבות, מפנה ארה"ב את משפחות הדיפלומטים שלה מהאי

תומכיו של נשיא האיטי, ז'אן-ברטראן אריסטיד, הקימו היום מחסומים וחסמו את הכבישים לעיר השנייה בגודלה בהאיטי, קאפ האיטיין. לאחר שישה ימים של מהומות שגבו 42 הרוגים עד כה, החלו המשטרה ותומכי הנשיא לכבוש מחדש את הערים עליהן השתלטו המורדים. ארה"ב הורתה לאזרחיה להימנע מביקורים בהאיטי והחלה בפינוי משפחות הדיפלומטים באי.

סוכנות אי.פי. דיווחה כי תומכי הנשיא מנסים לחסום את התקדמותם של המורדים, שמוחים נגד שלטונו של הנשיא אריסטיד ודורשים את התפטרותו. המורדים, שהחלו בהתקוממות ביום חמישי, השתלטו על 11 ערים תוך עימותים קשים עם המשטרה ואנשיו של אריסטיד. ביומיים האחרונים השתלטה המשטרה מחדש על שלוש מהערים, ומצבן של שמונה הערים הנוספות אינו ברור.

מנהיגי האופוזיציה הקפידו שלא לזהות עצמם עם ההתקוממות, אולם לפי דיווחים, תומכיו של אריסטיד רצחו לפחות שלושה מתנגדי משטר בימים האחרונים.

ממשלת ארה"ב הורתה למשפחותיהם של הדיפלומטים השוהים בהאיטי לעזוב את האי והמליצה לאזרחיה שלא להגיע אליו. דובר מחלקת המדינה האמריקאי הודיע כי ארה"ב מתאמצת להביא סוף לאלימות. ב-1994 פלש הצבא האמריקאי להאיטי וסייע להחלפת המשטר באי, וארה"ב עדיין שומרת על מידה של מעורבות בפוליטיקה של האיטי.

הקרבות גרמו למשבר הומניטרי באי בן 8 מיליון התושבים. משלוחי מזון ומיכליות דלק אינם מגיעים לערים רבות, והתושבים העניים, שחלקם תלויים בסיוע האו"ם, סובלים ממחסור במצרכי מזון מאז תחילת המהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully