וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו תיקון, טוקלומטי בן 19

איציק גניש

31.1.2004 / 13:50

באתר האינטרנט של בנין, שעודכן לקראת אליפות אפריקה, תוקן גילו של השחקן ונמתחה ביקורת על העיתונות הישראלית והנהלת נתניה. פרימו ורצון לא מתנצלים

האשמות על בסיס גזעני, בידוד, גירוש, הם חלק מתלונות שישראלים ויהודים מרבים להשמיע בקשר ליחס אליהם בארצות שונות. ומה הקשר של זה לכדורגל? טוני טוקלומטי. בלם נבחרת בנין ממשיך להתלונן במסגרות בינלאומיות שונות על כך שהוא גורש מישראל. לטענתו זה קרה לאחר שהוא ספג האשמות קשות בגלל שלכאורה הוא רימה בנושא גילו, והתחזה לשחקן בן 20.

עיתונות אינטרנט

אמנם טוקלומטי עדיין לא ניקה את שמו בארץ, אבל דומה שהוא מתחיל לעשות זאת קודם כל מארצו, ועכשיו גם באליפות אפריקה שנערכת בימים אלה בטוניס.

אתר האינטרנט "פדרציית הכדורגל של בנין" עליו הסתמך העיתונאי משה פרימו כאשר חשף את החשדות לגילו של טוקלומטי, שינה את תאריך שנת הלידה של השחקן משנת 1972 לשנת 1984. למעשה, בכך תיקן האתר את הטעות לכאורה בתאריך הלידה, שעליו התבסס פרימו כאשר קבע כי טוקלומטי הוא בן 31 ולא בן 20.

לאחר שנחשפה הפרשה וטוקלומטי עזב את ישראל נסגר האתר לשבועיים. הוא חזר לפעילות רק לאחרונה, לקראת אליפות אפריקה בכדורגל. מלבד עידכון הפרטים על כל שחקני הנבחרת, כולל טוני טוקלומטי שלנו, במדור החדשות של האתר פורסמה ידיעה בנושא והרי היא לפניכם.

כותרת הכתבה היא: "מפח הנפש של טוקלומטי". בגוף הידיעה נכתב בין היתר: "טוני חזר לבנין ולא ישוב עוד לישראל (...) מקורות מסרו כי השחקן מבנין אולץ לשבור את החוזה שהיה לו עם מכבי נתניה. למעשה, במשך מספר שבועות טוקלומטי נרדף על ידי על ידי העיתונות הישראלית".

בהמשך מתואר כי עיתונאים בישראל שלחו חומרים למנהלי מכבי נתניה, אשר מראים כי טוקלומטי הוא בן 32 ולא בן 20. "מאז הבניני הבינלאומי נרדף על ידי כולם כדי שיודה בעובדות", נכתב, "לפי מקורות, השחקן הבניני אפילו נדרש לעמוד בפני בית משפט". הידיעה מסתיימת בהצהרה תמוהה משהו: "טוני טוקלומטי חתם במכבי נתניה כשהוא בן 19 שנים".

אלא שלא רק לפי האתר הזה גילו של טוקלומטי עכשיו הוא 20. גם לפי האתר הרשמי של אליפות אפריקה גילו של טוקלומטי הוא 20 שנה.

טלפון מטוניס

חברתו של השחקן איריס ג'ורנו, לא מתרגשת מהגילוי: "מהתחלה היה ברור לי שהוא בן 20, אני לא צריכה שאתרי אינטרנט יוכיחו לי את זה. כשאמרתי שאישה מרגישה מה זה בחור בן 20 אז התחילו לכתוב תגובות בכל מקום: 'חמודה, יש ויאגרה'. כאילו שגבר בן 30 יכול להתנהג כמו בן 20. אני בכלל לא דיברתי על סקס, אלא על התנהגות של ילד. על גיחוכים ביישניים, על התמימות של להתבייש כשמדברים על סקס, לזה התכוונתי כשאמרתי שהוא ילד. מבחינתי, אני לא הייתי צריכה הוכחות".

כידוע, בימים אלה ממש טוקלומטי משחק במדי נבחרת בנין באליפות אפריקה. ביום שלישי הוא פתח בהרכב, במשחק מול דרום אפריקה והפסיד 2:0. מיד לאחר המשחק הוא התקשר לאהובתו בישראל שאמרה לנו: "אנחנו מדברים כל יום, ודיברנו גם אחרי המשחק. הוא שאל 'איך הייתי?' ואני עניתי לו: 'מי ראה בכלל איך שיחקת, הסתכלתי רק על הגוף שלך. יא אללה, איך אני מתגעגעת לזה. אמרתי לו שהוא שיחק בסדר, אבל אמרתי לו 'מה זה שני הגולים שחטפתם'? בגול הראשון הוא רדף אחרי השחקן במקום להיות לפניו, הוא צריך להיות לפניו ולא אחריו. אז הוא אמר לי 'למה כל הזמן מאשימים את הבלם'. הוא היה מאוד אגריסיבי במשחק, הוא שלח שני שחקנים לבית חולים. טוב לו שם, יש לו הרבה חברים. הוא חושב שדרום אפריקה טובים ומשחקים טוב".

במוצאי שבת תפגוש בנין את נבחרת מרוקו וביום רביעי את ניגריה. היא חייבת לצבור נקודות על מנת לעלות לשלבים הבאים של האליפות, שתסתיים ב~14 לפברואר. לטענת ג'ורנו, מאז שטוקלומטי עזב את ישראל הוא חזר לעצמו: "בימים הראשונים שלו בבנין היה לי מאוד קשה לדבר איתו, כי הוא תמיד היה מוקף חברים. היום מצבו הנפשי מעולה, והוא גם נראה מעולה, ראית? הוא התמלא קצת והוא נראה טוב. הוא מספר שהוא השמין, כי הוא אוכל כמו שצריך, הרבה ממליגה. מצד אחד הוא מדבר על ישראל ושואל אם עיתונאים עדיין מתקשרים. מצד שני הוא אומר לי תנסי להשכיח את זה. 'כשאני אבוא זה יהיה עם כל הכוח'. אני יודעת שהוא לא רוצה לתבוע אף אחד אלא רק להוכיח את חפותו. בכל מקרה, אני הודעתי לעו"ד דן חי שיהיה בסטנד ביי. הוא לא רוצה לתבוע בגלל שהוא לא רוצה שייצא לו שם של שחקן שעושה בעיות".

טוני ברח

אחת הטענות "המרשיעות" שהועלתה נגד טוקלומטי היתה כי הוא לא נשאר בישראל כדי להוכיח את חפותו. יותר מזה, הוא מיהר לחתום למכבי נתניה על מסמך בו הוא מוותר על הכל, התקפל ועזב את הארץ. ג'ורנו מסבירה: "אני לא יודעת למה דווקא הוא צריך להוכיח. מי שטוען את הטענה צריך להוכיח. הם אמרו שהוא בן 31, אז הם היו צריכים לעשות לו בדיקות דם ו~ד.נ.א כדי להוכיח. בדיקה כזאת עולה 3,000 שקל אבל נתניה גם ככה בקושי שילמו לו".

ובכל זאת, הוא התקפל.

"תחשוב שאתה לבן ונוסע למדינה באפריקה, ואפילו את השפה אתה לא מבין. פתאום מעלילים עליך משהו שלא עשית, בעל הבית של הקבוצה שהביאה אותך, לוקח אותך בשמונה בבוקר לבית קפה בלי החברה שלך, שיכולה לתרגם לך, ואתה בקושי מדבר אנגלית, והוא אומר לך תחתום פה ולא נערב משטרה. אתה לא תתקפל? לא תיכנס ללחץ ותברח? לא תחשוב שאפילו עורכי הדין שלך הם לטובת המדינה?

"הוא לא הבין למה כולם לחצו עליו שישאר והוא חשב שהוא אסיר פה. משכו אותו מכל הכיוונים, הבן אדם יצא פסיכי, איך הוא לא יתקפל ויילך? כל מה שהוא רצה זה לראות את אמא ואבא שלו, הוא אפילו התחיל לישון בתנוחה עוברית. איך אתה מצפה שהוא לא יבהל ויברח?.

"לקחו אותו לקרם קפה בפולג כמו במחתרת. הוא התקשר אליי מבוהל כולו ואמר לי: 'אני לא מבין מה קורה כאן'. הגעתי לשם ובינתיים כולם התקפלו. הזמנתי קפה ואמרתי לטוני, 'הזמנת משהו לשתות?'. הוא אמר לי, 'השתגעת, פחדתי שישימו לי משהו בכוס'. תראה לאיזה מצב הוא הגיע. אדם שנכנס לפחד כזה, אתה מצפה שהוא לא ייסע? הוא לא סמך על האנשים שהביאו אותו לארץ. אז זה לא היה כמו שכתבתם 'פרימו ניצח טוני ברח', זה לא נכון, הוא היה בלחץ.

"כשהיה לו את כרטיס הטיסה ביד הוא אמר לי: 'עכשיו אני מרגיש שאני עושה טעות שאני הולך, אבל זה כבר מאוחר מדי. אני לא אעשה צחוק מעצמי עכשיו'. הוא הבין שלא כל העולם נגדו והוא חופשי ללכת. כל הפחד שלו היה שרוצים להשאיר אותו פה בכוח, והוא לא הבין למה. איזה בן אדם מוכן ללכת בלי לקבל את הכסף שהוא לא קיבל בכל העונה? אדם שחושש לחופש שלו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הסקופ מהטריבונה

בנתניה אף אחד לא התרגש כאשר טוקלומטי עזב את הארץ. על הרמה המקצועית הדלה שלו לא היה כאן אף פעם ויכוח. הוויכוח היחיד היה בשאלה מי הביא אותו, ולמה לנדאו נותן לו אשראי בלתי מוגבל.

משה פרימו שחשף את הסיפור ידע על העידכון באתר שעליו הוא הסתמך בעת פירסום הידיעה, אבל זה לא נראה לו מספיק משמעותי לצורך ידיעת המשך במסגרות השונות בהן הוא עובד, ברדיו ובטלוויזיה. פרימו: "אני מודע לשינוי הפרטים באתר האינטרנט. הבנתי שזה קרה שבוע אחרי שהוא חזר לבנין. אני לא מתכוון לדווח על כך, כי הסיפור הזה עשה מספיק כותרות".

מגיש הטריבונה אבי רצון: "תפנו להתאחדות של בנין, ואני מצפה לתביעה של טוקלומטי. יאללה בי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully