וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות על סצינת אונס ב"אהבה מעבר לפינה"

23.11.2003 / 10:52

הרשות השנייה תבדוק האם הפרה הזכיינית רשת את הכללים כשהציגה בשעת ערב מוקדמת סצינה ובה נאנסת אגם רודברג על ידי בן זוגה

"מעריב" מדווח היום על סערה בעקבות שידור סצינת אונס במסגרת אופרת הסבון "אהבה מעבר לפינה". לאחר שידור הפרק המדובר ביום שני התקבלו מספר תלונות מצופים שטענו כי הצגת הסצינה בשעה 19:15 בערב אינה ראויה, מכיוון שבתוכנית צופים גם ילדים, וכי התוכנית לא הייתה מסומנת בסיווג גילאי כנדרש. בסצינה המדוברת נאנסת נערה צעירה, שירלי, אותה מגלמת סנסציית הנוער אגם רודברג (17.5), על ידי בן-זוגה. בעוד שוכבים השניים במיטה כופה עצמו בן הזוג על שירלי, ואונס אותה למרות התנגדותה ותחינותיה. במהלך האונס לא נראים קטעי עירום, אך ישנו תקריב על פניה של שירלי כשהיא בוכה ומבקשת שיפסיק.

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו פתחה בעקבות השידור בהליך בדיקה מול זכיינית ערוץ 2 "רשת", שבמסגרת שידוריה הוקרן הפרק, בשל חשד להפרה לכאורה של כללי שיבוץ וסיווג תוכניות. חגי לוי, עורך "אהבה מעבר לפינה" ומפיק שותף, אמר ל"מעריב" כי "בראייה הכוללת, האונס מטופל בצורה אחראית. צריך לראות איך היא מתמודדת עם האונס ואת כל ההתנהלות שאחריו, לרבות הגשת תלונה במשטרה, בשביל לראות את הסצינה בהקשר הנכון. דווקא בגלל שזה לבני נוער ושמדובר בדייט-רייפ (אונס במהלך פגישה) חשבנו שזה עושה שירות חינוכי. ייתכן שהסצינה עצמה מעט מוגזמת, אבל אני חושב שהנושא עצמו טופל טוב. קיבלנו השבוע פנייה מהמרכז לנפגעות תקיפה מינית שמסרו שהם מרוצים מהשתלשלות האירועים עד כה וביקשו קלטות להראות לנערות שבטיפולן". רוברטו בן שושן, מנהלה של אגם רודברג אמר בתגובה: "אני לא מעוניין שאגם תגיב. היא שחקנית שאומרת טקסטים שנתנו לה. אני יכול לומר בשמה שסצינת אונס היא דבר נורא, אבל אלו דברים שקורים בחיים, גם בקרב בני נוער. אי אפשר להתעלם ולגדל את הילדים בבועה לא מציאותית. אי אפשר לטמון את הראש בחול. אם זה יגרום לנער אחד לא לעשות מעשה כזה – דיינו".

בפועל שייכת "אהבה מעבר לפינה" לשלושת זכייניות ערוץ 2, והפרק המדובר אף שודר למחרת גם אצל הזכיינית "קשת", אך זו פטורה מבדיקה מכיוון שבחרה לסמן את התוכנית כמתאימה לצפייה לגילאי שמונה ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully