וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מציג: הסופר עמוס אוז והמשורר נתן אלטרמן

17.11.2003 / 9:17

טעויות מביכות בחוברות שמהוות מבחני הכניסה לקורס קצינים: נפתלי הרץ אינברג חיבר את התקווה, יגאל אמיר רצח את רבין. צה"ל בתגובה: מדובר בגרסה ראשונית

חוברות לימודיות שניתנות למועמדים לקורס קצינים בבה"ד 1 מכילות טעויות מביכות ושיבושים קשים. החוברות מציינות אירועים מרכזיים בתולדות המדינה, תאריכים ואישים חשובים, והחיילים נדרשים ללמוד את תכנן ולהיבחן עליו, כשהציון משפיע על ההחלטה לקבלם לקורס. אלא שעיון בחוברות מגלה כי דווקא המחברים לא הכינו שיעורי בית.

"ידיעות אחרונות" מדווח, כי מחבר ההימנון הלאומי, נפתלי הרץ אימבר, מכונה בחוברות נפתלי הרץ אינברג; שמו של הסופר עמוס עוז נכתב באות א' (אוז); מחבר השיר "מגש של כסף" הוא על פי החוברות נתן אלטרמן (נתן אלתרמן - מחבר השיר "מגש הכסף"); רוצח ראש הממשלה יצחק רבין הוא יגאל אמיר (במקום עמיר). "פנינה" נוספת בחוברות הוא הגרסה הצה"לית לשם הקיבוץ מעלה החמישה, המכונה בידי המחברים "מעלי חמישה".

בחוברת נטען עוד, כי "מלחמת ששת הימים פרצה בשל הפצצת שדות התעופה המצריים בסיני ובאזור הנילוס", מבלי לציין כי תקיפות ישראל באו בתגובה לסגירת מיצרי טיראן וכניסת הכוחות המצריים לסיני. מחברי החוברות גם מעוותים את העובדות ההיסטוריות בעניין פרשת קו 300, וכותבים כי במהלך הפעולה לכד צה"ל ארבעה מחבלים חיים, והשב"כ חיסל שניים מהם. בפועל, שניים מהמחבלים נהרגו במהלך ההשתלטות על האוטובוס, והשניים האחרים חוסלו לאחר מכן. קטעים נוספים בחוברות העוסקים בתולדות המדינה או במורשת הקרב של צה"ל כתובים בשפה עילגת, שטחית ולא ממצה.

מצה"ל נמסר בתגובה: "החוברות מהוות בסיס למבחני הכניסה לבה"ד 1. מדובר בחוברות ראשונות, שכפי שמצוין עליהן הן גרסה ראשונה. החוברות אמורות להיות בסיס לידע משותף לכלל הצוערים הנכנסים לשערי בה"ד 1. גרסה שנייה ומתוקנת תצא בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully