וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: הפנטגון מכר באינטרנט ציוד לוחמה ביולוגית

7.10.2003 / 11:02

משרד ההגנה האמריקאי סבסד צנטריפוגות, מאיידים, מדגרות וחליפות מגן, היכולים לשמש להכנת נשק ביולוגי. תת הוועדה לביטחון לאומי תקיים שימוע בנושא

משרד ההגנה האמריקאי מכר לציבור הרחב ציוד היכול לשמש ללוחמה ביולוגית - כך מגלה דו"ח חדש של משרד החשב הכללי, שנכתב בהזמנת ועדת המשנה לביטחון לאומי. רשת סי.אן.אן מדווחת כי בעקבות הבחינה המחודשת, נפסקה מכירת המוצרים ב-19 בספטמבר.

"פריטי ציוד רבים ההכרחיים לייצור אמצעי לחימה ביולוגיים, נמכרו דרך רשת האינטרנט לציבור הרחב על ידי משרד ההגנה בסנטים ודולרים ספורים, ונהפכו זולים וזמינים להשגה", נכתב בדו"ח של משרד החשב הכללי. "כפי הנדרש, ייסד משרד החשב חברה פיקטיבית, ורכש דרך האינטרנט ממשרד ההגנה פריטי מפתח ביולוגיים ופריטי הלבשה נלווים, ההכרחיים לייצור ולהפצה של נשק ביולוגי על ידי סוכנים".

הציוד נמכר גם בשוק החופשי

מקור בקונגרס אמר כי החברה הפיקטיבית של משרד החשב הכללי גילתה כי היא יכולה לרכוש בקלות מאייד, מדגרה (אינקובטור) ומפרידה (צנטריפוגה), המאפשרים לייצר ציוד לוחמה ביולוגית. החברה רכשה גם בין 300 ל-400 חליפות הגנה ההכרחיות לתהליך הייצור של הציוד הביולוגי. על פי הדו"ח הוציאה החברה הפיקטיבית מעט יותר מ-4,000 דולר על ציוד שמשרד ההגנה רכש בכ-46 אלף דולר, "פחות מעשרה סנט על כל דולר", כדברי המקור.

הדו"ח מבהיר כי רוב הציוד שנרכש ממשרד ההגנה אמנם זמין לציבור גם בשוק החופשי, אך למרות זאת מתח ביקורת על כך שמשרד ההגנה סיבסד לפעילי טרור ביולוגי את ה"מצרכים" להם הם זקוקים. בהודעה שהוציאה תת הוועדה לביטחון לאומי נאמר כי על פי מסקנות משרד החשב הכללי, "בשל פיקוח לקוי, אין שום ביטחון בכך שציוד כימי וביולוגי לא נפל כבר לידיים הלא נכונות". בהודעה נאמר גם כי חלק מהחליפות שנמכרו זוהו כבעלות פגם, אך למרות זאת הן נשארו במעגל האספקה.

תת הוועדה תקיים היום שימוע בעקבות ממצאי הדו"ח, בהשתתפות פקידים מהפנטגון, חוקרי משרד החשב ומומחי נשק ביולוגי וכימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully