וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל של גינויים בעולם לחוק האזרחות

5.8.2003 / 0:02

האיחוד האירופי הגיש מחאה רשמית לישראל בעקבות החוק המונע מתן אזרחות לפלסטינים שנישאו לישראלים; יו"ר הכנסת: התביישתי כשהצבעתי בעד החוק

האיחוד האירופי הגיש לישראל מחאה רשמית בעקבות אישור חוק האזרחות בכנסת בשבוע שעבר. החוק קובע כי תימנע אזרחות ישראלית מפלסטינים שנישאו לישראלים. בגלי צה"ל דווח כי שגריר האיחוד האירופי בישראל, הודיע אתמול כי האיחוד רואה בכך אפליה של הפלסטינים ופגיעה בזכויות האדם שלהם. השגריר הודיע עוד, כי העניין יועלה בדיונים הנערכים באיחוד על מעמד ישראל בו, משום שלדבריו, התחממות היחסים בין האיחוד לישראל אמורה לשפר את מצב זכויות האדם בישראל.

גורמים בכירים בירושלים אמרו הלילה בתגובה למחאת האיחוד האירופי כי מדובר בהתערבות בענייניה הפנימיים של ישראל. בקול ישראל דווח שהגורמים טענו כי האיחוד מטיח בישראל האשמות בלי קשר למעשיה.

מוקדם יותר דווח כי האיחוד מתכוון לבחון האם חוק האזרחות מהווה הפרה של ההסכם בין ישראל לאיחוד בנושא זכויות האדם. הבדיקה תיערך בעקבות פניית מרכז "מוסאוועה" לזכויות הערבים בישראל.

בתוך כך, אמר אתמול יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין (ליכוד), כי התבייש כאשר הרים את ידו בעד התיקון בחוק האזרחות. ריבלין אמר לקול ישראל כי אמנם הובאו נימוקים ביטחוניים לתיקון בחוק אבל הטיעונים הדמוגרפיים שהושמעו להצדקתו מעלים ניחוח גזעני. יו"ר הכנסת אמר כי "יהיה זה לגיטימי לגמרי שבג"ץ יבדוק אם חוק זה עולה בקנה אחד עם הדמוקרטיה שלנו". ריבלין תקף בעבר את התערבות בית המשפט העליון בעבודת הכנסת.

ארה"ב בוחנת את החוק

ביום שישי הודיעה גם ארה"ב כי תבחן אם חוק האזרחות מפלה לרעה פלסטינים. דובר מחלקת המדינה, ריצ'רד באוצ'ר, אמר: "נצטרך לבחון את העניין מקרוב. אנו מתנגדים בתוקף לכל חוק המפלה על רקע אתני, גזעי או מיני. נצטרך לבדוק כיצד החוק החדש מתיישב עם הסטנדרטים שלנו בעניין".

גינוי לחוק פורסם אמש גם על ידי הליגה נגד השמצה, ארגון אמריקאי פרו-ישראלי. עתירה לבג"ץ כבר הוגשה על ידי ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, וחברי כנסת ערבים, בתביעה לבטל את החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully