וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: בנות טובות יותר מבנים

14.7.2003 / 8:11

תקף אבות המאוכזבים מלידת בנות: טיפשים, אין להם שכל; נימק: על פי ההלכה הן חכמות יותר; והבונוס: חתונה עם תלמיד חכם


תמיכה מפתיעה בפמיניזם הגיעה במוצאי שבת דווקא מצד מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף. הרב הפתיע את המאזינים לדרשתו השבועית במוצאי שבת כשגינה את האבות המתלוננים על כך שנשותיהם יולדות בנות ואמר: הבנות חכמות יותר. הוא הסתמך על ההלכה והסביר: "בנים חייבים במצוות בגיל 13 ובנות בגיל 12, מה ילדה יותר גיבורה מבן? לא ככה, שכלה יותר גדול".

ב"מעריב" דווח כי בהמשך ציטט הרב את הפסוק "ויבן השם אלוהים את הצלע אשר לקח מן האדם לאשה". הרב הסביר: "ויבן – מלשון הבנה. מלמד שהאשה, הילדה, מקדימה להביא שכל יותר מהילד. לא כמו שאומרים הבנות ככה טיפשות, לא נכון, שקר. הבנות יותר טובות מהבנים".

הרב המשיך לחזק את דבריו, ואמר: "יש אנשים כשבא להם בת עושים תשעה באב. טיפשים אלה אין להם שכל, שכלם מצומצם מאוד. כועס למה הביאה לו בת. איזה טמבל, איזה טיפש. מבית אביה הביאה? ממך הביאה".

אבל אז שבר הרב את טיעון בחלק השני של דבריו שעלול דווקא לקומם את הנשים: "בניגוד לבן שאי אפשר לדעת אם יהיה תלמיד חכם ושכמה צריך לטרוח איתו עד שילמד, עד שיעשה טובה ילמד, ירצה יהיה תלמיד חכם, ירצה יהיה טמבל. עם בת אפשר פשוט לחתן אותה עם תלמיד חכם באמצעות כסף. אני מחתן אותה עם תלמיד חכם, עם כסף. על הכיפאק, יוציא מהכיס שלו ייתן לחתן ויחתן אותם. לכן אומרים הבנות טובות מהבנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully