וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 15 רצח טכנאי בזק בבאקה אל גרביה

26.6.2003 / 11:30

עמית מנטין, בן 31, נורה כשישב בניידת החברה שהגיעה לכפר; מאבטח בזק רדף אחרי הרוצח ופצע אותו קשה; אחר הצהריים זוהו באזור 3 מחבלים עם חגורות נפץ - 2 מהם נהרגו מאש שוטרים

עמית מנטין, טכנאי "בזק" בן 31 מחדרה, נרצח הבוקר מירי בכפר באקה אל גרביה, שבקו התפר ממזרח לחדרה. מנטין נפצע קשה מירי של נער בן 15 במרכז הכפר, ונפטר מפצעיו מאוחר יותר. הזרוע הצבאית של הפתח, גדודי חללי אל אקצה, קיבלה אחריות לפיגוע.

על פי הדיווחים, ניידת של חברת בזק הגיעה בסביבות השעה 11:15 לכפר, לאחר שהוזמנה לטפל בתקלה. מאבטח של החברה יצא מהניידת כדי לבדוק את מקור התקלה, ולפתע פתח נער בן 15 ביריות אקדח לעבר הניידת. מנטין שישב במכונית נפצע אנושות ומת בדרכו לבית החולים הלל יפה בחדרה.

מן המשטרה נמסר, כי המאבטח שמע את היריות, זיהה את מקור הירי, ירה לעבר הנער ופצע אותו. לאחר מכן החל המאבטח לרדוף אחרי הנער שניסה להימלט, והצליח לעצור אותו בסיוע של אזרחים ושוטרי מג"ב שהיו במקום.

הנער שנפצע בבטנו פונה במצב קשה לבית החולים הלל יפה. בקול ישראל דווח כי זהותו עדיין לא ברורה. במערכת הביטחון מעריכים כי המחבל הגיע מאחת השכונות הסמוכות לבאקה אל גרביה, הנמצאת בשטחים, והוא הגיע למקום דרך השדות. כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום, ומסוק הועלה לאוויר בניסיון לאתר גורמים שייתכן שסייעו לנער.

עמוס הראל, כתב "הארץ" מוסיף:

שני מחבלים מתאבדים נהרגו היום אחר הצהריים מירי שוטרים ואנשי שב"כ ליד צומת כלית שממערב לבאקה אל גרבייה. מקורות במשטרה אמרו כי אנשי כוחות הביטחון תפסו שלושה מחבלים נושאי חגורות נפץ, ולפחות שניים מהם נהרגו מירי השוטרים. התקרית אירעה שעות ספורות לאחר פיגוע הירי באזור.

2 טילי קסאם נורו לעבר שדרות

שני טילי קסאם נורו הבוקר לעבר שדרות. אחד הטילים נפל בשדות של קיבוץ ניר עם. בקול ישראל דווח כי הטיל לא התפוצץ, ונתקע באדמה. הטיל השני נפל בשטח פתוח. לא היו נפגעים. חבלני משטרת לכיש הוזעקו למקום.

שלוש פצצות מרגמה נורו הלילה לעבר התנחלות בדרום גוש קטיף שברצועת עזה. לא היו נפגעים, אולם אחת הפצצות פגעה בעמוד חשמל וגרמה להפסקת החשמל בהתנחלות. אמש נורו שתי פצצות נוספות על התנחלות סמוכה. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לישיבה.

כוחות הביטחון עצרו הלילה בשכם את שאדי עבד אל חאק, שגייס את שני המחבלים שנתפסו אתמול בכפר קאסם בעת שהיו בדרכם לפיגוע התאבדות בשוק בפתח תקווה. אחד מהשניים, פעילי תנזים משכם, נשא תיק ובו מטען חבלה רב עוצמה במשקל של 12 ק"ג. המחבל השני היה מורה הדרך של המתאבד. השניים נתפסו בעקבות מידע מודיעיני ממוקד על מחבלים שנכנסו לישראל במטרה לבצע פיגוע. מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב יהודה בכר, אמר בעקבות התקרית כי "אין ספק שנמנע פיגוע גדול".

מדרום לטול כרם נעצר הלילה שאדי מלעונה, בחשד שתכנן לבצע פיגוע התאבדות. בחברון, בטובס ובבית לחם נעצרו 11 מבוקשים פלסטינים נוספים.

צה"ל הרס הלילה בחברון את ביתו של פעיל החמאס, נאדר רדואן עבד אלחכים אבו תורכי, שהיה מעורב בפיגועי ירי ובגיוס מחבלים מתאבדים.

כתבי "הארץ", רוני זינגר, עמוס הראל, ארנון רגולר והסוכנויות, מוסיפים:

הזרוע הצבאית של החמאס הודיעה הלילה בתגובה על התקפת מסוקי צה"ל אתמול בדרום רצועת עזה, כי הארגון יגיב על ההתקפות האחרונות של צה"ל. דובר גדודי עז א-דין אל קסאם אמר כי ההתקפה מוכיחה שישראל אינה מבקשת להגיע לשקט.

הפלסטינים מסרו כי מהירי נהרגו שני אזרחים - ניפין אבו רגיל, בת 17, ואכרם אבו פרחאן בן 33. 16 בני אדם נפצעו. מקורות צבאיים מסרו כי המסוק זיהה חוליית חמאס שעמדה לשגר רקטות קסאם ופגע בה. מקורות פלסטיניים מסרו כי מטרת התקיפה היתה להתנקש בפעיל חמאס, מוחמד א-סיאם, שנפצע קשה בהתקפה ואיבד את שתי רגליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully