וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים אתיופים לא רשאים להיכנס לבריכת הקיבוץ

8.6.2003 / 7:10

במרכז הקליטה באיילת השחר חיים 500 עולים; הסוכנות ביקשה לאפשר שיעורי שחיה לילדים; מזכירות הקיבוץ מעכבת את התכנית בטענות שונות; הסוכנות: הילדים האתיופים נשארים מחוץ לגדר

300 ילדים אתיופים החיים במרכז הקליטה בקיבוץ איילת השחר אינם רשאים לשחות בבריכת הקיבוץ. לטענת הקיבוץ הסיבה לכך היא טכנית שכן לא קיבלו את הכל האישורים הנדרשים. במרכז הקליטה בקיבוץ חיים 500 עולים חדשים.

"מעריב" מדווח כי נציגי הסוכנות היהודית בצפון פנו להנהלת הקיבוץ בבקשה לאפשר לעולים ובעיקר לילדים להיכנס לבריכה. עוד הם הסבירו כי ברצונם לממן שיעורי שחיה לילדים. לטענת גורמים בסוכנות הקיבוץ הערים על כך קשיים. "על פי החוזה הם לא מחוייבים לתת לעולים להיכנס לבריכה", אמר יצחק בלונדר, מנהל מחוז הצפון בסוכנות היהודית. לאחר שהסכימה הסוכנות לשלם לקיבוץ תשלום נוסף עבור השימוש בבריכה ולממן ביטוח ומציל, דרש הקיבוץ רישיון עסק לבריכה וגם אז – יובא הנושא להצבעה באסיפת החברים.

"בסך הכל רצינו ללמד את העולים לשחות. זה לא נעים עבורם לראות את שאר הילדים שוחים במים, בזמן שהם צריכים לעמוד מחוץ לגדר", אמר בלונדר.

מזכיר הקיבוץ גל סהר הגיב: מדובר בבריכה פרטית ולכן אין לה את הביטוח ושאר האישורים הנדרשים. לפני כחודש פנו אלי מהסוכנות, הסברתי להם מהם האישורים הנדרשים ומאז לא שמעתי מהם. האשמות על גזענות הן הכללה לא נכונה ואני לא אנהל את הקיבוץ לפי הטענות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully