וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצב האופנה קנזו טקאדה הלך לעולמו בגיל 81 ממחלת הקורונה

בית האופנה הנושא את שמו, הודיע כי מעצב האופנה היפני שמתגורר בצרפת, מת כתוצאה מהידבקות בנגיף. הוא פרש מעיצוב לפני יותר מ-20 שנה, אך המשיך לעסוק בתחום והשיק השנה מותג רהיטים. לפני כשלושה ימים התקיימה התצוגה של המותג בשבוע האופנה בפריז

אתר רשמי

מעצב האופנה היפני קנזו טקאדה מת היום (ראשון) בגיל 81 כתוצאה ממחלת הקורונה. הודעה רשמית נמסרה מדוברות בית האופנה הנושא את שמו, לפיה המייסד הלך לעולמו בבית החולים ניי-סיר-סן בפריז. קנזו פרש מתפקידו כמעצב של בית האופנה ב-1999, אולם המשיך להיות מעורב במידה מועטה ובינואר האחרון השיק מותג של פריטי יוקרה ורהיטים לבית בשם K3.

קנזו נולד ב-1939 ביפן ובתום לימודי אופנה בטוקיו עבר להתגורר בצרפת. הוא נחשב למעצב היפני הראשון שזכה לבולטות בתעשיית האופנה של פריז, זאת הודות למותג שהקים הנושא את שמו הפרטי. את הקריירה האופנתית שלו החל קנזו בשנת 1970 ושש שנים לאחר מכן פתח את חנות הדגל שלו בכיכר ויקטואר שבפריז. מאז, הספיק להלביש כוכבות ענקיות כמו ביונסה, ריהאנה, קנדל ג'נר והאחיות חדיד.

קנזו טקאדה. GettyImages
המעצב היפני הראשון שזכה לבולטות בתעשיית האופנה של פריז. קנזו טקאדה/GettyImages

אחד הסימנים המזוהים ביותר עם בית האופנה קנזו הוא לוגו בדמות נמר. מערכת היחסים של המעצב עם עולמות החי והצומח החלה כבר ב-1970 עם פתיחת חנות הדגל שלו, שזכתה לשם "ג'ונגל ג'אפ". המוטיבים העיצוביים שחזרו על עצמם בקולקציות שאבו כולם השראה מעולמות החי והצומח וב-2012, בקולקציית סתיו- חורף הושק סוודר ראשון עם לוגו הנמר הידוע. מאז מוטיב הנמר עבר שלל גלגולים, אך שמר על נוכחות קבועה ומרכזית בקולקציות של בית האופנה כשהם מחזיקים את האמרה - "הנמר הוא חלק מה-DNA של קנזו".

קנזו טקאדה. GettyImages
האיש מאחורי הנמר המפורסם/GettyImages

אל עולמות הביוטי נפתח המותג קנזו רק בסוף שנות ה-80 עם השקת ליין בשמים. ב-1999, עם פרישתו, מכר את המותג קנזו לקבוצת LVMH שבבעלותה מותגי על רבים כמו דיור, ז'יבנשי ופנדי ורק לאחר פרישתו נכנסה החברה גם לעולמות הקוסמטיקה והביוטי.

בשבוע האחרון השתתף בית האופנה הנושא את שמו בשבוע האופנה בפריז, שם הציג על המסלול את קולקציית אביב 2021. הקולקציה החדשה, בעיצובו של פליפה אוליביירה, זכתה לסיקור נרחב הודות למקוריות של העיצובים, שהזכירו חליפות של דבוראים עם כובעי רשת, שעוררו סקרנות רבה בקרב קהל הצופים והמבקרים.

קנזו טקאדה. GettyImages
פרש בשנת 1999 מהמותג המצליח והשיק מותג לרהיטי יוקרה/GettyImages

עוד בוואלה!

תיאטרון בובות, שת"פ מסקרן ואשלי גרהאם: סיכום שבוע האופנה במילאנו

לכתבה המלאה
קנזו טקאדה. GettyImages
מת ממחלת הקורונה בגיל 81/GettyImages

התצוגה האחרונה של בית האופנה הנושא את שמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully