וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלכת בהוטן צועדת לקראת דמוקרטיה פרלמנטרית

8.12.2002 / 14:00

המדינה הקטנה בהרי ההימלאיה, תהיה שילוב של דמוקרטיה ומונרכיה חוקתית; מומחים: השינויים יהיו קוסמטיים בלבד והשורה האחרונה תישאר תמיד בארמון; מומחה נוסף: יש לעשות שינוי הדרגתי

ממלכת בהוטן הקטנטנה, השוכנת בין הודו לסין בהרי ההימלאיה המזרחיים, תהפוך בקרוב לדמוקרטיה פרלמנטרית עם מונרכיה חוקתית בראשה. הטיוטה הראשונה לחוקה כבר הוכנה והיא ממתינה כעת לדיון נרחב בתיקונים שיוכנסו בה על ידי העצרת הלאומית, שהייתה עד כה סמלית בעיקרה.

פקידים העוסקים בהכנת החוקה מסרו כי מלך בהוטן, ג'יגמה סינגי וונגצ'וק, מעוניין שארצו תצמח להיות דמוקרטיה פרלמנטרית, אם כי במתכונת המתאימה לעם בבהוטן. בוועדה שעובדת על ניסוח החוקה יש 39 חברים ובראשה עומד נשיא בית המשפט העליון במדינה, סונם טובגי.

השופט טובגי העלה חשש ואמר: "שורש הבעיה הוא האם תתפקד בהוטן כדמוקרטיה פרלמנטרית רב מפלגתית או לא. יש לשקול ברצינות ובזהירות את הנימוקים בעד ונגד המהלך". כמה מומחים טוענים שהשינויים בבהוטן יהיו קוסמטיים בלבד, והשורה האחרונה תישאר תמיד בארמון.

הפרופסור ההודי איי.סי סינה, שחיבר כמה ספרים על הממלכה הזעירה אמר לבי.בי.סי: "אין בבהוטן תרבות או חינוך פוליטיים. העם עדיין עושה את מה שהשלטונות אומרים לו". ואולם, בריאן שאו, המלווה את התהליך כמשקיף אמר: "מה שבהוטן צריכה הוא שינוי הדרגתי וכל ניסיון להאיץ במהלכים עלול להזיק למדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • בהוטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully