וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזקים בלי חיזוק: טוטנהאם מועמדת לאליפות למרות שלא ביצעה רכש בקיץ

28.8.2018 / 10:35

אם יש לך סגל איכותי ועמוק מספיק, אין סיבה להיכנע לדרישות הקהל ולהחתים שחקני חיזוק סתם כך. המטרה הגדולה של טוטנהאם בקיץ היתה לשמור על כוכביה הקיימים, והיא עמדה בה. גם ללא שחקנים חדשים, היה לה קיץ נהדר

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

למועדוני כדורגל יש אובססיה לא ברורה - להחתים שחקנים בחלון ההעברות. קוראים לזה "להתחזק", ולפיכך קבוצות שלא הוסיפו שחקנים רבים לסגל "לא התחזקו מספיק" בעיני הפרשנים - ובעיקר בעיני עצמן. ואולם, אם נתבונן על הנטיה הזו במבט מפוכח, נראה כי הקלישאה המדוברת קצת משונה. כי הרי אם כולן רק הולכות ומתחזקות בכל קיץ, איך ייתכן שחלק ניכר מהקבוצות דווקא נחלשות? יש פה סתירה לוגית קלה.

לעתים קרובות באמת נדרש חיזוק. מועדון מזהה עמדה שדורשת שחקן איכותי יותר ועושה מאמצים לרכוש כוכב מסוג זה. כך, למשל, החליטה מנצ'סטר יונייטד שהיא זקוקה נואשות לבלם חדש. ז'וזה מוריניו כבר אישר בעבר להחתים את אריק באי תמורת 38 מיליון יורו ואת ויקטור לינדלוף תמורת 35 מיליון יורו, אבל התברר לו בדיעבד שהם לא מספיק טובים (או כך, לפחות, הוא מנסה להציג זאת לתקשורת). לרשות השדים האדומים עומדים גם כריס סמולינג ופיל ג'ונס שנחשבו פעם לתקוות גדולות, וגם מרקוס רוחו הארגנטיני מסוגל לשחק כבלם, אבל גם זה לא מספק את המיוחד. אז הוא סימן את טובי אלדרוויירלד כאחת האופציות הרלוונטיות ל"חיזוק".

עוד בנושא:

עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
מוריניו מתעקש אחרי התבוסה: "הקבוצה מאוחדת, ואין אחדות בלי המאמן"
ליגה אנגלית: טוטנהאם הביסה 0:3 את מנצ'סטר יונייטד בחוץ

מאמן טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו. רויטרס
קבוצתו היא הראשונה שלא ביצעה רכש בחלון העברות מאז 2003. מאוריסיו פוצ'טינו/רויטרס

הבלם הבלגי היה יעד נוח יחסית על הנייר. אלדרוויירלד לא היה מאושר ממעמדו בטוטנהאם אחרי שאיבד את מקומו בהרכב בעקבות ההגעה של דבינסון סאנצ'ס מאייאקס. חוזהו מסתיים ב-2019, עם אופציה להארכה לעונה נוספת מצד התרנגולים. הוא סירב לשנות את ההסכם לאחר שדרישות השכר המוגזמות שלו נדחו. הוא בן 29, וזו הזדמנות מעולה עבור מועדונו לעשות קופה לפני שיהיה מאוחר מדי מכל הבחינות. ואולם, אד וודוורד נרתע מהמחיר שנקב יו"ר טוטנהאם דניאל לוי, אשר עמד לפי הדיווחים על 60 מיליון ליש"ט. היו לו אלטרנטיבות אטרקטיביות יותר - רפאל וראן, ג'רום בואטנג, קאלידו קוליבאלי והארי מגווייר. כולם היו אמורים לעלות יותר, ואף אחד לא הגיע. מוריניו נותר ללא "חיזוק". וטוטנהאם? היא קיבלה את אלדרוויירלד.

זו הנקודה אותה רבים מפספסים כאשר מדברים על הקיץ הייחודי של התרנגולים. טוטנהאם עשתה היסטוריה, והפכה לקבוצה הראשונה מאז קביעת חלונות ההעברות ב-2003 שלא ביצעה רכש כלל. אף אחד לא הגיע, ואוהדים הביעו דאגות בשל מחסור ב"חיזוק". ואולם, אף אחד גם לא עזב - וזה ההישג הגדול ביותר לקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו. ואם יש לך סגל מאוזן ועמוק, מה התועלת להוסיף לו מישהו שלא משפר אותו באופן משמעותי? אם יציבות מסייעת להשיג תוצאות, הרי שכאן אנו עדים לקבוצה היציבה ביותר בפרמיירליג. שום דבר לא השתנה, אבל השחקנים הצעירים מנוסים כעת בשנה נוספת.

עוד באותו נושא

ליגה אנגלית: טוטנהאם הביסה 0:3 את מנצ'סטר יונייטד בחוץ

לכתבה המלאה
מוסא סיסוקו שחקן טוטנהאם. GettyImages
דוגמא קלאסית לחיזוק שמבוצע לצרכי "חיזוק". מוסא סיסוקו/GettyImages

והרי הסגל באמת משובח. אי אפשר לנסות להחתים שוער טוב יותר מהקפטן הוגו לוריס. אלדרוויירלד מתחרה במרכז ההגנה עם יאן ורטונגן וסאנצ'ס, כאשר גם אריק דייר מסוגל לתפקד כבלם במידת הצורך. קירן טריפייר הוא כוכב ברמה העולמית אחרי המונדיאל הנהדר כמגן הימני של אנגליה, וסרז' אורייה מספק לו גיבוי על הספסל. דני רוז ובן דייויס מאיישים את משבצת המגן השמאלי.

דייר ומוסא דמבלה הם צמד נפלא בקישור המרכזי, עם ויקטור ווניאמה כאופציה פנטסטית נוספת. כריסטיאן אריקסן הוא הפליימייקר ביחד עם דלה עלי, ופוצ'טינו צריך לבחור עבורם שותפים בקישור ההתקפי מבין סון יונג-מין, לוקאס מורה, אריק לאמלה, וגם הארי ווינקס הרב גוני. הארי קיין הוא אחד החלוצים המרכזיים הטובים בתבל אשר משפר את המאזן ללא הפסקה והגיע ל-30 שערי פרמיירליג אשתקד. פרננדו יורנטה הוותיק מסוגל להחליף אותו אם הוא זקוק למנוחה. מה עוד אפשר לבקש?

צריך להזכיר, כמובן, גם את מוסא סיסוקו, אבל הוא הושאר בכוונה לסוף הרשימה. הקשר הצרפתי הוא דוגמא קלאסית לחיזוק שמבוצע לצרכי "חיזוק". כי טוטנהאם לא ממש היתה זקוקה לשחקן מסוגו לפני שנתיים. היו לה אופציות טובות יותר בסגל הקיים. ובכל זאת, הושקעו 30 מיליון ליש"ט בכוכב שעשה עבודה לא רעה בניוקאסל ונטל חלק פעיל במדי נבחרתו ביורו 2016. זה הספיק על מנת לשבור את שיא ההעברות של המועדון, והתברר בדיעבד כפיאסקו מהדהד. הסכום הגבוה נבע מהעובדה כי טוטנהאם היתה נואשת ביום האחרון של חלון ההעברות, ומאז למדו פוצ'טינו ולוי לקח. הם לא מתכוונים לזרוק כסף סתם. הם יחתימו רק את השחקנים שמשפרים באמת את הסגל. הקיץ, כך התברר, פשוט לא היו כאלה.

זה לא אומר שלא היו נסיונות. כך, למשל, הביעה טוטנהאם עניין בג'ק גריליש, הקשר הצעיר והפעלתן של אסטון וילה אשר מסוגל להיכנס לרוטציה, לשחק באגפים ואפילו להחליף במשחקים מסוימים את אריקסן. הוא בוודאי לא היה מזיק למנג'ר, אך יש גבול ברור לסכומים שהתרנגולים מוכנים לשלם תמורת שחקן ספסל. הדרישות של וילה היו גבוהות מדי, והיא הצליחה לשמור על גריליש. טוטנהאם יודע בדיוק מה היא מרגישה עכשיו, כי יש גאווה מיוחדת ביכולת להשאיר את הכוכבים הבולטים בסגל למרות העניין העצום מצד מועדונים גדולים יותר.

הארי קיין שחקן טוטנהאם. GettyImages
למרות ההתעניינות, הכוכבים עדיין בצפון לונדון. הארי קיין/GettyImages

זה לא סוד שריאל מדריד חושקת כבר מזמן בקיין. ברצלונה ופריז סן ז'רמן מעוניינות באריקסן. שתי הגדולות של ספרד עוקבות אחרי ההתפתחויות גם בכל הקשור לעלי. יש הרבה קבוצות שלא יתנגדו להצטייד כעת במגן ימני עם יכולות התקפיות כמו טריפייר. ובכל זאת, כולם עדיין בצפון לונדון. אפשר לומר כי טוטנהאם לא החתימה הקיץ אף אחד. אבל אפשר גם לראות זאת אחרת - היא הרוויחה את קיין, עלי, אריקסן וטריפייר - שחקנים צעירים שכבר היו בסגל, מכירים את הקבוצה לעומק, משתפים פעולה זה עם זה במשך שנים ומשתוקקים לקחת אותה לגבהים חדשים. אפשר להוסיף אליהם חבר חדש אם יש במקרה הזדמנות כזו, אך אסור בשום אופן לעשות זאת רק כדי לסמן וי ולהסתכן בהפרת האיזון העדין בחדר ההלבשה ועל כר הדשא.

"יש לנו סגל מצוין עם שחקנים מצוינים, וקשה מאוד לשפר אותו. לא נקנה שחקנים רק כי זה אופנתי. צריך לשאול אם אנחנו באמת צריכים שחקן כלשהו או לאו, ואם אנחנו יכולים להרשות אותו לעצמנו או לאו. אני לא מודאג. אני מאושר. המטרה החשובה ביותר שלנו היתה לשמור על הכוכבים - והשגנו אותה. לדעתי, עשינו עבודה מעולה", אמר פוצ'טינו. והוא צודק. הקיץ של טוטנהאם ממש לא היה כשלון בשוק ההעברות. הוא היה נהדר, והיא עשויה לקצור את הפירות.

הפתיחה המושלמת לעונה החדשה מדגישה זאת, והניצחון 0:3 באולד טראפורד על מנצ'סטר יונייטד היה סמלי. מנג'ר שמסתפק בקיים ומטפח את שחקניו הביס מנג'ר שמחתים "חיזוק" כמו פרד תמורת 52 מיליון ליש"ט ואז מתבכיין שהסגל שלו לא טוב מספיק. ואם תזכה טוטנהאם באליפות המיוחלת דווקא העונה, היא תשבור אחת ולתמיד את הסטיגמה המטופשת לפיה כל הקבוצות חייבות "להתחזק" בכל חלון העברות.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • טוטנהאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully