וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת גזית: 4 עדויות להטרדה מינית של שדרן 103

9.11.2017 / 10:20

(עדכון) עדות נוספת של מפיקה בתחנה הטוענת שגזית הטריד אותה ואף הזהיר אותה שלא תתלונן - המצטרפת לעדויות של דנה ויס, שמרית סקולניק פלג ואשה נוספת שהתראיינה באנונימיות לגל"צ

גבי גזית בנושא אלון קסטיאל 21.11.2016. ניצן הפנר, קריאטיב קומנס,
גבי גזית בנושא אלון קסטיאל 21.11.2016/ניצן הפנר, קריאטיב קומנס

(עדכון 13:40)

פרשת גבי גזית ממשיכה להסתעף, כאשר 4 נשים טוענות ששדרן 103fm הטריד אותן. המקרה האחרון נחשף ב"הארץ" שפירסם כי מפיקה בשם רחל פיש בן ישראל, שעבדה לצידו בתחנה, טוענת כי גזית נגע בה בניגוד לרצונה ולאחר שהפסיקה אותו הזהיר אותה שלא תתלונן על המעשה במשטרה. היא מצטרפת לכתבת חדשות 2 דנה ויס, לשמרית סקורניק פלג ולעדות נוספת של אשה אנונימית שהתראיינה הבוקר בגל"צ.

רחל פיש בן ישראל אמרה כי "לפני כעשר שנים הפקתי את שי ודרור. אני והמפיקה השנייה היינו מאוד קרובות לצוות של גבי והוא היה מאוד מיודד אתנו ועם שי ודרור. מאוד אהב לפזז לאולפן לראות למי עושים שיחה מפתיעה ולקשקש. הוא היה מרשה לעצמו לגעת וללטף נשים חופשי ואף אחת לא אמרה לו כלום".

לדבריה, "באחד הבקרים הוא נכנס לצד של ההפקה ורכן מאחורי כשאני יושבת מול המחשב. הוא ליטף את הגב שלי והתחיל לרדת לכיוון הישבן. אמרתי לו 'גבי נראה לי שכדאי שתזיז את היד שלך'. הוא מיד התרחק ואמר בתגובה בצחוק מזלזל 'למה? את תתלונני במשטרה? עניתי לו שלא. הוא ענה 'נכון כי יש דברים שלא עושים'. ואני עניתי לו 'נכון גבי יש דברים שלא עושים'".

לאחר מכן אמרה כי "הוא יצא מהאולפן ובמשך כמה ימים לא דיבר אתי בכלל. אחר כך הכל חזר להיות רגיל. כחודשיים לאחר מכן המפיק הראשי של התחנה ביקש ממני להחליף בתוכנית של גבי כדי לסגור אייטמים אחרי שי ודרור. כשבאתי אחרי התוכנית שלי לשבת עם הצוות שלו הוא קרא לי לחדר שלו ואמר לי תודה אבל אנחנו לא צריכים אותך. אחרי כמה שעות המפיק הראשי דיבר אתי ואמר שגבי לא מוכן שאחליף בתוכנית שלו יותר כי אני לא טובה. סיפרתי לו מה באמת קרה והוא אמר שהוא מבין אבל אין לו מה לעשות. מאז לא דיברנו יותר. אני לא רציתי לעבוד בתוכנית של גבי, זה פשוט היה משפיל ומכעיס שהוא מתייחס אלי ככה ואומר שזה מטעמים מקצועיים".

"אם אני, במעמדי, כפרשנית מדינית ועם תוכנית מרכזית, צריכה לעבור את זה, אז תחשבו על נשים שאין להן את הכוח והמעמד הזה" – כך אמרה היום ויס, בתגובה לסערה האחרונה שנוצרה בעקבות הטענה שלה על כך שגבי גזית הטריד אותה. הכתבת המדינית של חדשות 2 הוסיפה כי "היום, אחרי היומיים האחרונים, אני מבינה למה נשים חושבות פעמיים".

ויס התראיינה לתכנית של דקל וסגל בגל"צ ואמרה: "למה נשים שותקות? כי אחר כך עולה הגבר הסמכותי ומבטל אותן. אז הן מפקפקות שאולי זה לא היה ככה ואולי הייתי צריכה לעשות משהו ולא עשיתי. אם יש הזדמנות להצטרף למהפכה שקורית פה ולתקן את המצב, כדי שהבנות שלנו לא יעברו את זה אז זה שווה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

"גם אותי נישקת בפה. נשיקה רטובה ומגעילה"

"כמה דמעות ועלבון ועוד מקלחת. ועוד מקלחת ועוד אחת שאולי אולי תצליח לשטוף מעלי את הלכלוך שלך. אם רק היית מעז לעשות לי דבר כזה היום... זה היה הסוף שלך"

כתבת חדשות 2 סיפרה מה עומד מאחורי ההחלטה לחשוף את המעשים: "אני הרבה זמן אומרת לאנשים במערכת שקורה משהו. אני מודה שלא תכננתי להיות חלק מהעניין הזה. אמרתי לעצמי שאם הוא ידבר על זה אז אני אגיב ולפני יומיים קפצה לי הכותרת של גבי גזית והתיישבתי וכתבתי". ויס סיפרה כי גזית "מעניין אותי כקליפת השום, יש קו ישיר שמחבר בין המעשים שלו לתגובה. זאת אותה התנהגות. שלאיש לא יהיה ספק שמה שהיה היה". עוד אמרה כי "מישהו במערכת שלנו אמר שאני עושה את זה כדי להתחרות באושרת קוטלר".

בנוסף לויס, סקורניק פלג פרסמה פוסט בפייסבוק ובו כתבה: "גבי גזית החצוף, אין לך טיפת בושה. שקרן עלוב. גם אותי נישקת בפה. נשיקה רטובה ומגעילה שתלווה אותי עד סוף חיי. 13 שנים עברו מאז. הייתי בסך הכל ילדונת בת 26 בתחילת הקריירה הפרסומית. אי שם במטבחון הצר של אולפני הרדיו האזורי הדפת אותי אל המקרר בהפתעה... כמה גועל... אינני יכולה אפילו להיזכר בזה. שיתקת אותי. כמה דמעות ועלבון ועוד מקלחת. ועוד מקלחת ועוד אחת שאולי אולי תצליח לשטוף מעלי את הלכלוך שלך. אם רק היית מעז לעשות לי דבר כזה היום... זה היה הסוף שלך".

מתלוננת שלישית סיפרה בגל"צ על ההטרדה שעברה לכאורה על ידי גזית: "זה קרה במסגרת יחסים של בעל דירה ודיירת. הוא אמר 'תקפצי אליי לקפה' ואני לא חששתי להגיע ולמסור לו את הצ'קים. החמאתי לו על הדירה והוא אמר 'בואי אני אראה לך'. הוא השכיב אותי על המיטה ונתן לי נשיקה רטובה. כשאמרתי לו שזה לא לעניין הוא ענה לי שהוא לא רגיל שנשים דוחות אותו. לא הרגשתי שזה היה כוח, אלא שמחזרים אחר אישה ואז זה קורה, אלא שדקה קודם לכן לא היה חיזור".

הפרשה החלה השבוע, כאשר הכתבת המדינית של חדשות 2 כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "תחשוב טוב גבי גזית. גם לפני 15 שנה עשית. ויותר. כמו למשל להתעקש לנשק על הפה כשנפגשים ככה סתם במסדרון במערכת. למה. ככה. כי אתה יכול. בשגרה".

בתגובה, גזית הכחיש את הדברים ואמר: "מלכתחילה לא חשבתי שיש צורך בתגובה, אבל בעקבות אינספור פניות של מאזיני התכנית האדוקים, בעיקר מאזינות, שבהמוניהן שלחו אלי במהלך הלילה הודעות תמיכה חמות והודעות גינוי על מה שהן מכנות השיימינג של הימים האחרונים, אני מרגיש חייב לכן חברותיי הטובות ולכם חבריי, ואני מבקש לומר בלי שזה יפתיע אף אחד – כל הדברים שנכתבו ופורסמו על ידי הגברת ויס לא היו ולא נבראו".

ואולם במקביל לכך, הדס שטייף צייצה אתמול: "עוד ועוד עדויות. עכשיו אחת מחזקת לדנה ויס. אישה מהמוכרות בתחום, סיפרה לי הבוקר, איך גבי גזית תקף אותה מינית מול אנשים נוספים במערכת הטלוויזיה לפני שנים. חפן את שדיה ועוד. יש לה מסר אחד לדנה. אם הוא יתקוף אותה או יאיים בתביעה. היא תגיע להעיד ולחזק. אמרה ולא יספה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully