וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שנות מאסר ליהודיה שסייעה למחבל

ורד כהן-ברזילי

14.11.2002 / 20:18

אנג'ליקה יוסופוב מואשמת בסיוע לזייד כילאני, שביצע הפיגוע בצומת מי עמי; סנגורה: הוא חטף והיכה אותה. הקשר לא נשא אופי ביטחוני-לאומני; על כילאני נגזרו מאסר עולם ועוד 40 שנה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום 18 שנות מאסר על אנג'ליקה יוסופוב, תושבת חולון שהואשמה כי סייעה למחבל, זייד כילאני, לבצע פיגוע בצומת מי עמי ולהניח 2 מטעני חבלה במסעדה בתל אביב ובחוף הדולפינריום. בפיגוע במי עמי נהרג קלוד קנאפ ונפצעו 10 בני אדם נוספים. כילאני נידון למאסר עולם ול-40 שנים נוספות בגין מעשים אלו, וכן בגין ניסיון לרצוח קצין צה"ל בשוק הכרמל בתל אביב.

בית המשפט הרשיע את יוסופוב בעבירות של סיוע לרצח, סיוע לנסיון רצח, סיוע להנחת חומר נפץ, סיוע לגרימה שלא כדין להתפוצצות חומר נפיץ וסיוע לנשיאת נשק שלא כדין. כילאני הורשע ברצח בכוונה תחילה, ניסיון לרצח, גרימת חבלה בכוונה מחמירה, גרימה שלא כדין להתפוצצותו של חומר נפיץ ונשיאת נשק שלא כדין.

פרקליטתו של כליאני טענה בשלב הטיעונים לעונש כי "המחשבה לקחת חלק באינתיפאדה עלתה בראשו של הנאשם רק לאחר שאחיו נהרג במהלך תהלוכת סטודנטים והוא ביקש לנקום את מותו". לטענתה, כילאני לא התכוון לפגוע בבני אדם. "בהמשך כאשר נסע במונית לכיוון צומת מי עמי, כוונתו הייתה להחזיר את המטען הלא תקין למפעיליו, ולא להחליפו במטען חדש כדי לבצע באמצעותו פיגוע", טענה הסניגורית. לדבריה, הירי שירה מאקדחו על המטען "היה ספונטני ואוטומטי".

קור רוח ונחישות

הרכב השופטים, שרה סירוטה, אברהם טל וד"ר עמירם בנימיני דחה טענות אלו וקבע כי כילאני פעל בכל אחד מהאירועים באופן מתוכנן, בקור רוח ובנחישות "לשם השלמת הביצוע וגרימת תוצאות קטלניות... ורק עקב תקלות טכניות ואחרות, נכשל הנאשם בהגשמת מזימותיו במלואן".

סנגורה של יוסופוב טען לטובתה כי כאשר הכירה את כילאני הייתה בת 18 בלבד. "נערה נאיבית אשר לא התעניינה בנושאים מדיניים וביטחוניים ולא התכוונה לפגוע באיש". לדבריו כילאני ניצל אותה לרעה, היכה אותה וחטף אותה. עוד טען כי הקשר בין השניים שהתגוררו בצוותא בחולון לא נשא אופי ביטחוני-לאומני. לדבריו יוסופוב "הרגישה אהבה מדומה כלפי כילאני, אשר התחזקה נוכח גישתו הכוחנית ואלימה כלפיה, והיא הלכה אחריו באופן עיוור גם כאשר התחתן עם אחרת".

מנגד טענה המדינה כי יש להחמיר דווקא עם עונשה של יוסופוב דווקא בשל העובדה שהיא תושבת ואזרחית ישראלית "אשר ניצלה עובדה זו כדי להחדיר מחבל שיפגע בבני עמה". בית המשפט קיבל כאמור את גישת המדינה וגזר על יוסופוב עונש חמור ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully