וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין משגרת מתקפת סייבר נגד המפגינים בהונג קונג

מושל העיר נמנע משליחת חיילים לעבר הסטודנטים, ומקווה שהמחאה תגווע בהדרגה. חברת אבטחת מידע ישראלית זיהתה וירוס מתוחכם שפורץ לטלפון של המפגינים ושואב מידע על מיקומם

צילום מסך

מושל הונג קונג לונג צ'ון-יינג עומד על סירובו להתפטר, חרף האולטימטום שהציבו לו המפגינים הפרו-דמוקרטיים החוסמים את העיר. ה"וול סטריט ג'ורנל" ציטט היום (רביעי) מקור סיני, שאמר כי בייג'ינג פקדה על לונג שלא לפתוח באש נגד המפגינים, אלא להמתין עד שהמחאה תגווע. "האסטרטגיה היא לשלוט במצב, עד שהאי-נוחות בעיר תגרום לדעת הקהל לפנות נגד המפגינים ותפעיל לחץ על המארגנים", אמר אותו מקור.

גם ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי הסינים נוקטים קו פעולה דומה. לפי העיתון, המושל לונג ויועציו החליטו שלא להשתמש בכוח נגד המפגינים, אלא להתעלם מהם - ולא להיענות לדרישתם למשא-ומתן. "הנהגת העיר הסיקה כי יהיה זה חסר-טעם שהמושל ייפגש עם ראשי המחאה", נכתב בדיווח, המציין כי בייג'ינג ממילא לא מתירה ללונג מרחב רב לתמרון.

עוד כותרות מהעולם
כוכב סרטים פורנוגרפיים ביתר את חברו ושלח האיברים בדואר
המגיפה מתפשטת: מקרה ראשון של אבולה אובחן בארה"ב
מדוע נפגש ראש הממשלה עם ברון קזינו במסעדה איטלקית?

מושל הונג קונג לונג צ'ון-יינג - 1 באוקטובר 2014. רויטרס
מושל הונג קונג לונג צ'ון-יינג, הבוקר/רויטרס

בסין ובהונג קונג צוין הבוקר "החג הלאומי של סין". המושל לונג השתתף בטקס המרכזי לציון החג שנערך במשכנו, והרים כוסית "לחיי סין". בנאומו, התעלם המושל מהמחאה המתפשטת מול משרדי הממשלה. עם זאת, בסימן ראשון ומשמעותי של התנגדות בקרב הפקידים המקומיים, אחד המחוקקים בקהל הניף מטריה צהובה לאות הזדהות עם המפגינים. כמה מעמיתיו גם הפריעו לנאומו של המושל.

בסין היבשתית, דווח כי הרשויות עצרו בימים האחרונים כעשרים בני אדם, משום שהביעו הזדהות עם המחאה בהונג קונג. ארגוני זכויות אדם טוענים כי כמה מהעצורים נעצרו אחרי שגילחו את ראשיהם לאות הזדהות. במקביל, נמשכת הצנזורה החמורה על אמצעי התקשורת המסקרים את המחאה, וגם היום נחסמו לגישה אתרי אינטרנט של העיתונים המרכזיים בהונג קונג.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא סין שי ג'ינפינג עם קודמיו בתפקידו ג'יאנג דזה-מין ו-חו ג'ינטאו בקבלת פנים בבייג'ינג – 30 בספטמבר 2014. GettyImages
נשיא סין שי ג'ינפינג/GettyImages

בתוך כך, חוקרי אבטחה ישראלים זיהו תוכנת ריגול מתוחכמת, שמופעלת מסין כדי לרגל אחרי המפגינים בהונג קונג. התוכנה משמשת למתקפת סייבר על משתמשי מערכת ההפעלה iOS של אפל, ופורצת למכשירי אפל ואייפד. ייתכן כי התוכנה פועלת מטעם יחידה 61398 של הצבא הסיני, שמושבה בבייג'ינג.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, התוכנה מכונה Xsser, ומסוגלת לשאוב מהמשתמשים הודעות טקסט, תצלומים, נתוני שיחות, סיסמאות ומידע נוסף. מיכאל שאולוב, מנכ"ל חברת אבטחת המידע "לקון סקיוריטי", אמר לרויטרס כי "זו התוכנה המתוחכמת ביותר שאי פעם נחשפה", מבין אלה המשמשות למתקפה על משתמשי אפל.

לדבריו, התוכנה מופעלת על ידי "חבר'ה מאוד מתוחכמים". שאולוב אמר כי ייתכן שהתוכנה שוגרה גם נגד יעדים אחרים, וציין כי "היא מסוגלת לחצות גבולות בקלות". לדבריו, "ייתכן שהיא מופעלת על ידי יישות סינית כדי לרגל אחרי יחידים, חברות זרות או אפילו ממשלות שלמות".

בשבוע שעבר נחשף וירוס הפועל נגד משתמשי אנדרואיד, כשהוא מתחזה לאפליקציה המתאמת בין המפגינים - ולמעשה מקליט את שיחותיהם ומעביר את מיקומם לגורם זר.

מחאת הסטודנטים של הונג קונג – 30 בספטמבר 2014. GettyImages
סין מקווה שהמפגינים יתישו את עצמם - ואת תושבי העיר/GettyImages
ג'ושוע וונג, מנהיג מחאת הסטודנטים של הונג קונג מחוץ למשרדי הממשלה – 1 באוקטובר 2014. GettyImages
ג'ושוע וונג, מראשי המחאה, אמש מחוץ למשרדי הממשלה/GettyImages
מחאת הסטודנטים של הונג קונג – 30 בספטמבר 2014. GettyImages
מחאת הסטודנטים של הונג קונג – 30 בספטמבר 2014/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully