וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אזרחים נהרגו בהפצצה נגד "דאעש" בסוריה

29.9.2014 / 14:57

ארגון סורי מדווח שבתקיפת מחסנים בצפון המדינה נהרגו עובדים שעסקו בחלוקת קמח. ארה"ב טרם הגיבה לטענות. בעיראק, הצבא והקואליציה הדפו את המורדים מעיר מפתח בדרך לבגדאד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתי זיקוק שהופגזו בסוריה בסוף השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוחות הקואליציה בהובלת צבא ארצות-הברית הפציצו לפנות בוקר (שני) מחסני חיטה וקמח ויעדים אחרים שבשליטת "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. פעילים מקומיים טוענים כי בתקיפה נהרגו גם אזרחים.

התקיפה בוצעה באזור העיר מנביג' שבמחוז חאלב, לא רחוק מנהר הפרת. לא ברור כמה בני אדם נהרגו בתקיפה. לפי "הארגון הסורי לזכויות אדם", ייתכן שהטייסים סברו בשוגג כי המחסנים שימשו כבסיסי אימונים של הארגון הסוני. ארה"ב לא הגיבה לדיווח.

ראמי עבדול רחמאן, מנהל הארגון היושב בלונדון, העריך כי רק אזרחים נהרגו בתקיפה. "מדובר בעובדי המחסן, שסיפקו מזון לתושבים", אמר. עם זאת, הוא לא הצליח לנקוב במספר המתים.

חדשות נוספות בוואלה!
מורה מצפון הארץ נעצר בחשד להזדהות עם דאעש
אובמה מודה: המעטנו בכוחו של דאעש בסוריה
הסוואה, נטישת עמדות והטעיה: דאעש משנה טקטיקה

מטוסי F-22 אמריקני בדרך למטרות של המדינה האיסלאמית באזור סוריה – ספטמבר 2014. משרד ההגנה, אתר רשמי
מטוס F-22 אמריקני במפרץ הפרסי/אתר רשמי, משרד ההגנה

העיר מנג'יב נמצאת בין חאלב לעיר כואבני בגבול הצפוני עם טורקיה. אנשי "המדינה האיסלאמית" מנסים לכבוש את כובאני מידי המיליציות הכורדיות, והמערכה גרמה לאלפי סורים-כורדים להימלט לצד השני של הגבול. רחמאן אמר כי במהלך הלילה, גם צבא סוריה הפציץ יעדים במחוז חאלב. בין היתר, הושלכו חביות נפץ על ערים גם באזור העיר חמאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

במזרח סוריה, כוחות הקואליציה הפגיזו מתקן גז שנמצא בשליטת המורדים הסונים סמוך לעיר דיר א-זור. כמה מאנשי "המדינה האיסלאמית" נפצעו. הופצצו גם יעדים בפאתי העיר רקה, שהוכרזה כ"בירת" הארגון, וליד העיר חסכה שבצפון-מזרח המדינה.

בוושינגטון אומרים כי ההפגזות מתמקדות בתשתיות של הארגון, במטרה לפגוע בהכנסותיו. עם זאת, בפנטגון מבהירים כי המטרה היא לא להשמיד לחלוטין את מתקני הגז והנפט, שנועדו לשמש את האוכלוסייה האזרחית.

בתוך כך, רשת בי-בי-סי דיווחה כי הצבא העיראקי, המסתייע בהפצצות האוויריות של כוחות הקואליציה, הצליחו להדוף את "מדינה האיסלאמית" מהעיר עאמריית אל-פלוג'ה, הנחשבת יעד חשוב בדרך לבגדאד. העיר נמצאת כ-40 קילומטרים מהבירה העיראקית, ומאפשרת שליטה על נמל התעופה העיקרי של בגדאד. פלוג'ה עצמה נמצאת בשליטת "המדינה האיסלאמית" מאז סוף השנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully