וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מוטרד: ארה"ב תצליח להוריד את אבו מאזן מהעץ?

ראש הממשלה, שינאם היום בעצרת הכללית של האו"ם, יתמקד אמנם באיראן ובדאעש, אך גם המהלך החד צדדי של הרשות מעסיק אותו לא מעט. כעת, הוא תולה תקוות במאמצי אובמה וקרי

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ינאם הערב (שני, שעון ישראל) בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. נתניהו יתמקד בנאומו בסכנת הגרעין האיראני ובאיום הטרור האיסלאמיסטי במזרח התיכון, כאשר הנושא הפלסטיני יתפוס מקום יחסית שולי בנאומו. אולם מאחורי הקלעים, ישראל מקיימת מגעים אינטנסיביים עם מדינות שונות כדי לצמצם את נזקי המהלכים המדיניים שמובילה הרשות הפלסטינית.

עוד בוואלה! חדשות:
משלבים כוחות: "ג'בהת א-נוסרה ודאעש ישתפו פעולה בסוריה"
הימין הקיצוני בצרפת זכה לראשונה למושבים בסנאט
צפו: הקהל נלכד תחת ה"מונסטר טראק" שסטה מהמסלול

נתניהו נפגש אמש במלונו בניו יורק עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כדי לדון בהצעת ההחלטה שהפלסטינים מקווים להעלות להצבעה במועצת הביטחון. על פי ההצעה הפלסטינית, שצפויה לעלות להצבעה מטעם ירדן, מועצת הביטחון תדרוש מישראל לסגת לגבולות 1967 (עם חילופי שטחים) בתוך שלוש שנים. ארה"ב צפויה להטיל וטו על הצעת החלטה בנוסח כזה, והיא מנסה להיעזר במדינות ערב כדי "להוריד את אבו מאזן מהעץ" - עד כה, ללא הצלחה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ממריאים לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לפני המראתם לניו יורק/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

גם שר החוץ אביגדור ליברמן, שהגיע לניו יורק שעות ספורות לפני ראש הממשלה, מתמקד בסוגיה הזו בפגישותיו עם שרי חוץ בשולי עצרת האו"ם. ליברמן יכנס היום מסיבת עיתונאים במטה האו"ם, כשעתיים לפני נאומו של נתניהו, שבה יתייחס למאמצים הללו. יש לציין כי למרות המתיחות הפוליטית בין השניים, אמש הם השתתפו יחדיו בפגישת עבודה עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ובכירי ממשלתו.

בסביבתו של ראש הממשלה הביעו שביעות רצון מהפגישה עם מודי, שהייתה הפגישה הראשונה מזה כעשור בין ראשי ממשלות מהודו וישראל. בהצהרות הפומביות שהתקיימו לפני הפגישה דיברו השניים בעיקר על המורשת המשותפת של המדינות ("שני עמים עתיקים, שתי דמוקרטיות" במילותיו של נתניהו), אולם על פי תדרוך שהעניקה לשכתו של מודי לעיתונאים הודים בתום הפגישה, השיחה בין שני המנהיגים התמקדה בסוגיות ביטחוניות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בנימין נתניהו נפש עם ראש ממשלת הודו בעצרת האו"ם, ניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה עם ראש ממשלת הודו בניו יורק, הלילה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

הודו תחת הנהגתו של מודי יכולה להיות בעלת ברית משמעותית לישראל, אולם למרות עלייתו של מנהיג הנחשב פרו-ישראלי, הודו הצביעה לטובת הפלסטינים ונגד ישראל בהצבעה על הקמת ועדת חקירה למבצע "צוק איתן". טרם ברור כיצד תצביע אם הפלסטינים יעלו הצעה בנוסח שמקדם כעת אבו מאזן. גורמים מדיניים מודים כי למרות שמדינות רבות מעוניינות להדק את קשריהן עם ישראל על רקע סוגיות כמו מאבק בטרור, אין ודאות שאותן מדינות ישנו עמדות מדיניות "מסורתיות" של תמיכה בפלסטינים במוסדות בינלאומיים.

הדוגמה שאליה נושאים עיניים בירושלים היא אוסטרליה, מדינה חשובה החברה במועצת הביטחון של האו"ם, שכבר העבירה מסרים ברורים הן לישראל והן לפלסטינים, כי היא תתנגד לכל הצעה שמציבה לוח זמנים "חד צדדי" לנסיגה ישראלית מהשטחים. השאלה הגדולה היא כמה מדינות יצטרפו בימים הקרובים לעמדה נחרצת זו. נתניהו, כאמור, ייאלץ להתעסק בימים הקרובים לא רק בסוגיות המרכזיות מבחינתו (איראן ודאעש), אלא גם בשאלה הזו.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully