וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הקואליציה התקיפה יעדי דאעש ליד טורקיה

28.9.2014 / 0:28

כלי טיס של הכוחות הפציצו מטרות של "המדינה האיסלאמית" בצפון סוריה, סמוך לעיר כואבני הכורדית, שם נערכים קרבות עזים בין הצדדים. ג'בהת א-נוסרה: "ננקום במי שתקף אותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כוחות הקואליציה, בהובלת ארצות הברית, תקפו אתמול (שבת) לראשונה מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ליד העיר כובאני הכורדית, בצפון סוריה, הסמוכה לגבול עם טורקיה. עם זאת, התקיפות לא הצליחו עד כה למנוע מהארגון להמשיך את התקדמותו לעבר העיר האסטרטגית, שממנה נמלטו כ-160 אלף איש מאז החריפו הקרבות בין הלוחמים הכורדים ללוחמי דאעש. כמו כן, הכוחות תקפו גם יעדים נוספים של הארגון בסוריה וכן בעיראק.

מפיקוד המרכז של צבא ארצות הברית נמסר כי בתקיפות האוויריות הושמדו מבנה של "המדינה האיסלאמית" ושני רכבים משוריינים ליד כובאני, שנקראת בערבית עין אל-ערב. כמו כן, שדה תעופה, חיל משמר ומחנה אימונים של דאעש ליד מעוז הארגון בעיר א-רקה נפגעו בשבע תקיפות אוויריות שבוצעו על ידי כלי טיס של ארה"ב, ערב הסעודית, ירדן ואיחוד האמירויות הערביות. בעיראק ביצעה הקואליציה שלוש תקיפות והשמידה ארבעה רכבים משוריינים של דאעש ועמדת תקיפה מדרום-מערב לאירביל, בירת מחוז כורדיסטן העיראקית.

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
אל-קאעדה נגד דאעש: "הצילו את ספינת הג'יהאד"
ארה"ב נלחמת במלוא הכוח נגד דאעש - בטוויטר
הסוואה, נטישת עמדות והטעיה: דאעש משנה טקטיקה

לוחמי דאעש תוקפים עמדות של כורדים ליד העיר כובאני, שבצפון סוריה, 23 בספטמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
לוחמי דאעש מפציצים עמדות של כורדים ליד העיר כובאני, בצפון סוריה, השבוע/צילום מסך, יוטיוב

הארגון הסורי לזכויות אדם, העוקב אחר מלחמת האזרחים בסוריה ותומך בכוחות האופוזיציה לנשיא בשאר אסד, דיווח כי 23 לוחמי הארגון הקיצוני, שכבש שטחים גדולים בצפון-מזרח המדינה ובעיראק השכנה, נהרגו במהלך התקיפות אתמול, רובם בהפצצת שדה התעופה הסמוך לא-רקה. עם זאת, בארגון טענו כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" עדיין מפציצים את החלקים המזרחיים של כובאני וכי במהלך חמשת הימים האחרונים הרגו 40 לוחמים כורדים. באחד מהאירועים, נמסר, מחבל מתאבד פוצץ בפאתי העיר מכונית תופת, שהוצגה כמי שנושאת סיוע הומניטרי עבור תושבי העיר הנצורים.

בתוך כך, התייחס אתמול לראשונה ארגון ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, לתקיפות בסוריה שכוונו גם נגד יעדיו. הארגון גינה את ההפצצות, אמר שהן הכרזת מלחמה על האיסלאם ונשבע לנקום ולפגוע במדינות המערביות והערביות שמשתתפות בקואליציה. "אנו נמצאים במלחמה ארוכה. המלחמה הזאת לא תסתיים בתוך כמה חודשים או שנים. היא יכולה להימשך עשורים רבים", הצהיר דובר הארגון, אבו פיראס א-סורי. "זאת לא מלחמה נגד 'א-נוסרה', זאת מלחמה נגד האיסלאם", הוסיף בהצהרתו, שפורסמה ברשת החברתית של הארגון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מטוסי "טורנדו" של חיל האוויר הבריטי ממריאים מבסיס אקרוטירי, קפריסין. רויטרס
מטוס קרב בריטי ממריא מבסיס בסנטוריני לעבר עיראק, היום/רויטרס

מוקדם יותר המריאו שני מטוסי קרב של חיל האוויר המלכותי של בריטניה לעיראק, יום אחרי שאישר הפרלמנט בלונדון תקיפות אוויריות נגד מטרות דאעש. עם זאת, משרד ההגנה של בריטניה הבהיר כי המטוסים, מדגם "טורנדו", ביצעו טיסות סיור בלבד - ולא הפציצו - ושבו לבסיסם בדרום האי סנטוריני שבמזרח הים התיכון.

בימים האחרונים הודיעו ממשלות בלגיה, הולנד ודנמרק כי גם הן יצטרפו לקואליציה העולמית וישלחו מטוסי F-16 שיחברו לכוחות במזרח התיכון. גם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר בריאיון שפורסם היום כי ייתכן שחיילים מארצו יוצבו בסוריה על מנת לאבטח אזור שישמש מקלט לפליטים שנמלטו מאנשי "המדינה האיסלאמית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית זיקוק של דאעש בסוריה, לפני ואחרי שהופצץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כה סירבה טורקיה לקחת חלק מרכזי בקואליציה נגד הארגון, אך גורמים רשמיים במדינה אמרו מוקדם יותר השבוע כי ארדואן החל לבחון דרכים שבהן תוכל לסייע. "הסברה לפיה לא נפעל צבאית אינה נכונה", אמר ארדואן לעיתון "הורייט" הטורקי. "לכל מדינה צריך להיות תפקיד, ויהיה תפקידה של טורקיה אשר יהיה - היא תבצע אותו".

בתוך כך, גם איראן איימה אתמול כי תתקוף מטרות של ארגון דאעש בעיראק אם הם יתקרבו לגבול המשותף ביניהן. "אם ארגון הטרור יתקרב לגבול, נתקוף בעומק עיראק ולא נאפשר לו להתקרב", הכריז מפקד כוחות היבשה בצבא איראן, גנרל אחמד רזא פורדסתאן. זאת, למרות ההצהרות של איראן כי לא תצטרף לקואליציה העולמית נגד הארגון.


(עדכון ראשון: 27.9.14, 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully