וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מזהירה: האבולה מהווה סכנה לביטחון העולם

שר החוץ ג'ון קרי קרא לקהילה הבינלאומית להתייחס להתפרצותן של מגיפות כאל איום על השלום. כמו כן, קרן המטבע הבינלאומית תעביר 130 מיליון דולר לגינאה, לליבריה לסיירה לאון

פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה, 15 בספטמבר. רויטרס
רופאים מעבירים חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה/רויטרס

ארצות הברית הפצירה היום (שישי) בקהילה הבינלאומית להתייחס להתפרצות נגיף האבולה ונגיפים קטלניים אחרים כאל "איום על שלום העולם", שזקוק לתגובה מהירה על מנת להגן על האוכלוסיות הנפגעות ועל כלכלות המדינות. כמו כן, קרן המטבע הבינלאומית אישרה סיוע מידי בסך 130 מיליון דולר לגינאה, לליבריה ולסיירה לאון, שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהתפשטות הנגיף.

נציגים בכירים מארה"ב, בהם שר החוץ ג'ון קרי, נפגשו היום עם נציגים מ-44 מדינות שונות וגופים בינלאומיים, בהם האו"ם והבנק העולמי, על מנת ליישם נהלים עולמיים להתמודדות עם המגיפות ועם איומים ביולוגיים. עיקר הפגישה עסקה בנגיף האבולה, שמאז התפרץ בחודש מרץ האחרון הביא למותם של כ-3,000 איש, בעיקר במערב אפריקה.

התפרצות נגיף האבולה - סיקור מיוחד
"מדינות מערב אפריקה עלולות לקרוס בשל האבולה"
מחקר חדש מזהיר: 1.4 מיליון מקרי אבולה עד 2015
בזמן העוצר: 130 חולי אבולה נחשפו בסיירה לאון

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפגש בבית הלבן עם אדם שחלה באבולה בליבריה והבריא, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם אדם שהחלים מאבולה, היום/רויטרס

"ללא טיפול הולם בנגיף, לאבולה יש פוטנציאל ליצור אי-יציבות שכמוה לא ראינו מאז מלחמת האזרחים בליבריה (במהלכה נהרגו מאות אלפים)", הזהיר קרי. סגן יו"ר ארגון הבריאות העולמי, ד"ר קייג'י פוקודה, טען כי התפשטות האבולה היא ככל הנראה "האתגר הרפואי העולמי הקשה ביותר של זמננו".

מומחים טוענים כי תגובת העולם להתפרצות האבולה הייתה איטית מדי והמרכז לשליטה על מגיפות ולמניעתן הוסיף כי בין 500 אלף ל-1.4 מיליון בני אדם עלולים להידבק בנגיף עד חודש ינואר. אתמול קרא נשיא ארה"ב, ברק אובמה, למדינות נוספות לסייע למאמצים למאבק בווירוס ואמר כי מאות אלפים נמצאים בסכנה.

עם זאת, היועצת לביטחון לאומי של ארה"ב, סוזן רייס, הבהירה כי "יש בידינו את הכלים לנצח במלחמה הזאת. הדבר היחיד שאנו זקוקים לו הוא רצון מצד הפוליטיקאים". גורמים אמריקנים מסרו כי המטרה היא לצייד את המדינות באמצעים רפואיים ומודיעיניים שיסייעו להם בעצירת התפרצות של מגיפות במהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully