וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה מתרחבת: בריטניה תצטרף לתקיפות נגד דאעש בעיראק

ברוב עצום, אישר הפרלמנט הבריטי לחיל האוויר המלכותי להצטרף לכוחות הקואליציה שמובילה ארה"ב בתקיפות אוויריות בעיראק בלבד. קמרון: "דאעש הם טרוריסטים פסיכופתים"

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון במסיבת עיתונאים לאחר תוצאות משאל העם בסקוטלנד, 19 בספטמבר 2014. רויטרס
"האכזריות של דאעש מזעזעת, אין אפשרות לעבור על כך לסדר היום". דיוויד קמרון/רויטרס

בתום דיון ארוך אישר היום (שישי) הפרלמנט הבריטי את ההצעה להצטרף לכוחות הקואליציה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). ברוב של 524 מול 43 בלבד אישרו המחוקקים הבריטים שחיל האוויר המלכותי ישתתף בתקיפות, אולם בעיראק בלבד ולא בסוריה.

מוקדם יותר, טרם ההצבעה הגורפת בעד, פנה ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, לפרלמנט ואמר: "'המדינה האיסלאמית' אינה כארגוני הטרור שהתמודדנו עמם בעבר. האכזריות שלהם היא מזעזעת: עריפות ראשים, צליבות, ניקור עיניים, שימוש באונס כנשק, טבח ילדים. אין אפשרות לעבור על כך לסדר היום".

ראש הממשלה קמרון המשיך והתייחס ללוחמי דאעש כאל "טרוריסטים פסיכופתים שרוצים להרוג אותנו". הוא פנה לפרלמנט, ואמר: "השאלה שעומדת בפניכם היום היא איך לשמור על העם הבריטי בטוח מפני האיום שמציבה 'המדינה האיסלאמית', ואיך להשמיד לחלוטין את הארגון שהנשיא אובמה קרא לו, בצדק, 'רשת של מוות'".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד
טייסת הקרב הערבייה שהפציצה את דאעש ומטריפה את העולם
ראש ה-FBI: זיהינו את עורף הראשים של דאעש
"פגיעה קשה": כך נראים יעדי דאעש שהופצצו בסוריה

דאעש פרסמו סרטון ובו תיעוד עריפת ראשו של שבוי בריטי. רויטרס
"האם יש איום על אזרחי בריטניה? התשובה היא כן". דיוויד היינס, האזרח הבריטי שראשו נערף על ידי דאעש/רויטרס

קמרון התייחס בדבריו גם לסיכונים שבמהלך, וזאת בצל העובדה שהפרלמנט הביע ספקנות בנוגע לשליחת כוחות לעיראק, לאחר האבידות הקשות שספגה בריטניה במערכה בעיראק. הוא אמר כי אין סוגייה קשה יותר מ"לבקש מכוחותינו לשים את עצמם במקום שבו ייפגעו על מנת להגן על המדינה". עם זאת, הוא הבהיר כי המצב כיום הוא שונה בהרבה משהיה בעת מלחמת המפרץ. "השנה היא לא 2003, אסור לנו להשתמש בטעויות העבר כתירוץ לאדישות או לחוסר מעש", אמר בלייר.

לדבריו, לבריטניה יש "חובה" לפעול, והיא לא יכולה להותיר את האחריות על חייהם של אזרחי בריטניה למדינות אחרות. "האם יש איום על אזרחיה בריטניה? התשובה היא כן", אמר קמרון ופנה לדבר על דיוויד היינס, אזרח בריטי שלפני כשבוע וחצי דאעש פרסמה סרטון של עריפת ראשו. "'המדינה האיסלאמית' כבר רצחה בן ערובה בריטי ואיימה לרצוח שניים נוספים".

קמרון נשאל על ידי חבר הפרלמנט דניס סקינר ממפלגת הלייבור, כמה זמן תיארך הפעולה, וענה: "זו תהיה משימה שלא תיקח חודשים, אלא שנים. אבל אני מאמין שאנחנו צריכים להיות מוכנים להתחייבות הזאת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
לוחמים שיעים בחילופי אש עם לוחמי דאעש באזור תיכרית, עיראק. רויטרס
צבא עיראק במהלך חילופי אש עם לוחמי "המדינה האיסלאמית"/רויטרס

הקבינט הבריטי הצביע כבר אמש פה אחד בעד פעולה צבאית נגד "המדינה האיסלאמית", והממשלה השיגה היום רוב גדול מהפרלמנט בהצבעה. עם זאת, הסוגייה הבעייתית יותר שתידון בפרלמנט היא תקיפות בסוריה - ולצורך כך תתקיים הצבעה נפרדת שתתייחס ליעדי התקיפות האוויריות.

בתוך כך, דנמרק הודיעה היום כי תשלח מטוסי F-16 לעיראק על מנת לסייע לקואליציה האזורית בראשות ארצות הברית - כך לדברי ראשת הממשלה, הלה תורנינג-שמידט, במהלך מסיבת עיתונאים. לדבריה, היא נענתה לבקשה לסיוע מצד ארצות הברית, שהופנתה אליה אמש.

"הממשלה מוכנה לשלוח במהירות שבעה מטוסי F-16 לפעילות המבצעית", אמרה שמידט. היא הוסיפה היא היא צופה שהפרלמנט יאשר את השתתפותה של המדינה במבצע בשבוע הבא, ומיד לאחר מכן יישלחו מטוסי הקרב. המטוסים יפעלו בשטח האווירי של עיראק ולא בסוריה, הוסיפה.

(עדכון ראשון: 15:45)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully