וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סריקות אחר הצרפתי שנחטף בידי דאעש: "מחכים לשובו"

יחידות עילית באלג'יריה פועלות לאיתור מדריך הטיולים ארווה גורדל, שדאעש איימו לשחוט אם צרפת לא "תחדל מתוקפנותה". המשפחה: "נותנים אמון מלא ברשויות, בטוחים כי למאמצים יהיה סיום מאושר"

צלמים זמניים מורשים

משפחתו של ארווה גורדל, הצרפתי שנחטף באלג'יריה על ידי "ג'ונוד אל-חילאפה", המסונף לארגון "המדינה האיסאלמית" (דאעש), הביעה היום (שלישי) תקווה כי החטוף יוחזר במהרה. "קיבלנו בצער גדול את החדשות על לקיחתו בשבי של ארווה, אבינו, חברנו, בננו ואחינו", נכתב בהודעה רשמית מטעם המשפחה.

ב"ליברסיון" הצרפתי דווח היום כי יחידות עילית של צבא אלג'יריה החלו לסרוק את אזור החטיפה. "ארווה, אנחנו ממתינים לשובך אלינו, ומחכים לך", מסרה עוד המשפחה. הם ביקשו להודות לרשויות באלג'יריה ובצרפת על פעילותן, והוסיפו כי המשפחה "נותנת בהן אמון מלא, ובטוחה כי למאמצים יהיה סיום מאושר".

מסע הכיבוש של דאעש - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
צפו: כך השמידה ארה"ב את יעדי דאעש ממרחק 1,000 ק"מ
המערכה נגד דאעש מתרחבת: ארה"ב הפציצה בסוריה
דעאש פרסם סרט בן שעה: אילץ סורים לחפור קבריהם

צבא אלג'יריה באזור בו נחטף האזרח הצרפתי ארווה גורדל. רויטרס
כוחות הצבא באזור החטיפה, היום/רויטרס

ארווה, מדריך טיולים בן 55, נשוי ואב לשניים, נחטף ככל הנראה ביום ראשון. בסרטון שפרסם אתמול הארגון האיסלמיסטי, נראה גורדל, כשהוא מוחזק על ידי חמושים המאיימים "לשחוט אותו" תוך 24 שעות, אם לא יודיע נשיא צרפת פרנסואה הולנד על הפסקת "התוקפנות" נגד הארגון, ככל הנראה בהתייחסות לתקיפות הצרפתיות נגד דאעש בעיראק.

משרד החוץ הצרפתי אישר את מהימנות הסרטון, ומסר: "בסרטון נראה החטוף הצרפתי ארווה גורדה, שנחטף ביום ראשון באזור טיזי אוזו של אלג'יריה. האיומים שנעשו על ידי ארגון הטרור מוכיחים שוב את האכזריות הקיצונית של דאעש ושל אלה המזוהים עמם".

שר החוץ לורן פביוס הוסיף כי לקיחתו בשבי של האזרח הצרפתי לא תניא את צרפת מהשתתפות בקואליציה האמריקנית נגד דאעש. "נעשה כל שביכולתנו על מנת לשחרר חטופים", אמר פביוס, "אך ארגון טרור לא ישנה את עמדתה של צרפת". ראש הממשלה מנואל ואלס הכריז כי "לא יהיה משא ומתן או דיון כלשהו" עם החוטפים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
צבא אלג'יריה באזור בו נחטף האזרח הצרפתי ארווה גורדל. רויטרס
" הוא אמר לנו שהוא מתחיל טיול, ושיהיה קשה להשיג אותו". האזור בו נחטף גורדל, היום/רויטרס

אמו של החטוף סיפרה לעיתון "ל'אקספרס" הצרפתי כי גורדל, המדריך טיולים באלג'יריה כבר כ-25 שנים, הגיע לאזור בו נחטף ביום שבת האחרון על מנת להתחיל טרק של כתריסר ימים. היא שוחחה עמו בטלפון ביום ראשון, וסיפרה: "הכול היה בסדר, הוא אמר לנו שהוא מתחיל טיול, ושיהיה קשה להשיג אותו".

"הוא מוערך מאוד בשל יכולותיו ואיכויותיו כאדם", סיפר חבר הפרלמנט אריק סיוטי, שהכיר את גורדל באופן אישי. "הוא בחור ממש 'מפולפל', ומוכר בזכות פועלו", הוסיף אנרי ז'וז', ראש עיריית סנט-מרטן-וזובי, בה התגורר גורדל, "הוא יצא למצא של הרפתקאות, וזו הייתה התשוקה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully