וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו: "חיילים רוסים עדיין פועלים באוקראינה"

מפקד כוחות הברית הגנרל האמריקני פיליפ ברידלאב, טען כי הפסקת האש במזרח המדינה קיימת רק "על הנייר", אך הביע תקווה כי ההבנות החדשות בין קייב לבין הבדלנים יובילו לקץ המשבר

מפקד כוחות נאט"ו, גנרל פיליפ ברידלאב, במהלך כינוס הברית בליטא, 20 בספטמבר 2014. AP
מפקד כוחות נאט"ו, הגנרל האמריקני פיליפ ברידלאב, בליטא, אתמול/AP

מפקד כוחות נאט"ו, הגנרל האמריקני פיליפ ברידלאב, הצהיר אתמול (שבת) כי כוחות של צבא רוסיה עדיין פועלים על אדמת אוקראינה וכי הפסקת האש במזרח המדינה איננה מיושמת. עם זאת, ברידלאב הביע תקווה כי ההבנות החדשות שהושגו בין הבדלנים הפרו-רוסים בסוף השבוע לבין קייב יוכלו להאיץ את תהליך השלום באזור.

"באשר לכוחות הרוסים על הקרקע – כן, הם עדיין בתוך אוקראינה", אמר הגנרל במסיבת עיתונאים שנערכה בשלו כינוס הברית בליטא, מבלי לספק מספרים מדויקים על מספר החיילים. "הפסקת האש עדיין קיימת על הנייר, אבל מה שקורה בשטח הוא סיפור אחר לגמרי", הוסיף. מאז נכנסה הפסקת האש לתוקפה ב-5 ספטמבר, נהרגו 35 חיילים ואזרחים במזרח המדינה. במערב ובאוקראינה מאשימים את רוסיה בתמיכה בבדלנים ובשליחת חיילים לאזור, טענות שהוכחשו פעמים רבות על ידי מוסקבה.

הקרב על אוקראינה - כל הכותרות
קייב אישרה: אוטונומיה לבדלנים, הסכם עם אירופה
"פוטין רוצה למחוק את אוקראינה ולהחזיר את ברה"מ"
רוסיה: מתנגדים לצירוף אוקראינה לברית נאט"ו

עשן מיתמר ממפעל נשק בפאתי העיר דונייצק, שבמזרח אוקראינה, בעקבות ירי ארטילרי לעברו, 20 בספטמבר 2014. AP
עשן מיתמר ממפעל התחמושת בפאתי דונייצק, אתמול/AP

מוקדם יותר אתמול דיווח מקור בעיר דונייצק לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אירעו סדרת פיצוצים במפעל תחמושת סובייטי בפאתי העיר, שנגרמו בעקבות ירי ארטילרי לאזור ולא היה ניתן לדעת מי מהצדדים אחראי לו. הפיצוצים לא גרמו לנפגעים, אך עשן סמיך היתמר מהמפעל במשך כמה שעות.

בתוך כך, בהבנות שהושגו בין הבדלנים לבין קייב במהלך סוף השבוע האחרון במינסק, בירת בלארוס, הוחלט על הקמת אזור חיץ של 30 קילומטרים בין הצדדים, על איסור טיסות של חיל האוויר של אוקראינה בשמי מזרח המדינה ועל נסיגתם של כל "שכירי החרב" משורות שני הצדדים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מעמדם של לוהנסק ודונייצק לא עלה בשיחות

נשיא אוקראינה לשעבר לאוניד קוצ'מה, שייצג את קייב בשיחות, אמר כי שני הצדדים הסכימו להסיג מאזורי הקרבות את הנשק הארטילרי שלהם. "הארטילריה הכבדה תוזז 15 קילומטרים מקו החזית", הסביר קוצ'מה. הוא הוסיף כי הבנות ההסכם ייושמו תוך 24 שעות וכי משקיפים מטעם הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה יפקחו על אזור החיץ.

אלכסנדר זחרצ'נקו, אחד ממנהיגי הבדלנים שנכחו בשיחות, אמר כי הצדדים לא דנו במעמדם של המחוזות לוהנסק ודונייצק, שנשלטים על ידי המורדים. "לנו יש את הדעה שלנו ולאוקראינה יש את הדעה שלה", אמר. זאת, למרות החוק שהעביר בשבוע שעבר הפרלמנט בקייב שלפיו יקבלו המחוזות מעמד של שלטון עצמי למשך שלוש שנים.

מאז החלו הקרבות בחודש אפריל, נהרגו כ-3,000 חיילים מצבא אוקראינה, בדלנים ואזרחים. המערב הטיל סנקציות על רוסיה בשל מעורבותה במשבר ונאט"ו קראה להגברת כוחותיה לנוכח היום הנשקף על מדינות נוספות במזרח אירופה מצד מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully