וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מטוסי קרב של צרפת תקפו את דאעש בעיראק

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הודיע כי מטוסים של חיל האוויר הצרפתי הפציצו מחסן לוגיסטי שמשמש את "הטרוריסטים" מארגון "המדינה האיסלאמית". אתמול הבהיר: "לא נפעל בסוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(אובמה מתייחס השבוע להרחבת התקיפות נגד דאעש)

מטוסי קרב של צרפת הפציצו לראשונה מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק - כך הודיע הבוקר (שישי) נשיא צרפת פרנסואה הולנד. "הבוקר מטוסי קרב מדגם 'רפאל' תקפו מחסן לוגיסטי שמשמש את הטרוריסטים", מסר הולנד בהצהרה שפרסם.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
אושר: ארה"ב תאמן ותחמש מורדים סורים נגד דאעש
ישראל חוששת: "נשק כימי שנותר בסוריה יגיע לדאעש"
צפו בשבוי של דאעש מדבר: "ממשלתי נטשה אותי"

התקיפה באה בעקבות דברים שאמר אתמול הולנד במסיבת עיתונאים שכינס, במהלכה הבטיח כי ארצו תשתתף בהתקפות אוויריות נגד מטרות דאעש בעיראק. עם זאת, הוא שלל מעורבות צבאית של ארצו בסוריה והצבת כוחות קרקעיים. "החלטתי להשיב בחיוב לבקשת הרשויות בעיראק לסיוע אווירי", אמר והוסיף: "אנחנו לא נרחיק לכת מעבר לכך. לא יהיו כוחות קרקעיים ואנו נפעל רק בעיראק".

מטוס קרב רפאל של חיל האוויר של צרפת. AP
מטוס קרב "רפאל" של חיל האוויר הצרפתי/AP

צרפת לוקחת חלק בקואליציה שמגבשת ארה"ב נגד דאעש. מטוסיה כבר ערכו טיסות סיור מעל עיראק וסיפקו אמצעי לחימה לכורדים הנלחמים בדאעש.

בנאום שנשא הלילה נשיא ארה"ב ברק אובמה לרגל אישור תכניתו לחימוש המורדים הסורים הנאבקים בדאעש, הוא הזכיר את הצטרפות חיל האוויר הצרפתי לתקיפות בעיראק והביע את שביעות רצונו משיתוף הפעולה עם "בעלת הברית הוותיקה עמה אנו חולקים ערכים משותפים".

מאז אמצע חודש אוגוסט, ביצעו מטוסי קרב ומזל"טים אמריקניים יותר מ-170 תקיפות מהאוויר על מטרות דאעש בעיראק. אתמול תקפו מטוסי חיל האוויר האמריקני מחנה אימונים של דאעש בצפון המדינה. במסגרת הפעולה נפגעו לוחמים, בניינים וכלי רכב.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא צרפת פרנסואה הולנד באחוזת תומס ג'פרסון בווירג'יניה. 10 בפברואר 2014. /Pablo Martinez Monsivais, AP
"בעלות ברית ותיקות". נשיאי ארה"ב וצרפת ברק אובמה ופרנסואה הולנד/AP, /Pablo Martinez Monsivais

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully