וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבצע סימבה": כלב חולץ אחרי שנפל מצוק במכתש רמון

15.9.2014 / 20:26

צוותי רפואה וחילוץ השתמשו בחבלי סנפלינג וטיפסו במדרון תלול על מנת להציל את סימבה, כלב שיצא לטיול רגלי עם בעליו, איל, ונפל מצוק במכתש רמון. "הוא לא הצליח לעמוד ויילל מכאב"

במבצע מסובך הצילו מתנדבי "איחוד הצלה" ואנשי יחידת החילוץ "הר הנגב" כלב שנפל לתהום של 30 מטרים במצפה רמון, ספטמבר 2014. איחוד הצלה
"לא היה יכול לעמוד עד הרגליים ויילל מכאבים". סימבה לאחר מבצע החילוץ/איחוד הצלה

מתנדבי "איחוד הצלה" ואנשי יחידת החילוץ "הר הנגב", יצאו אתמול (ראשון) למבצע חילוץ שכלל גלישה בחבלים מצוק וטיפוס במדרון תלול, על מנת להציל את סימבה – כלב שנפל לתהום בעומק 30 מטרים במכתש רמון.

סימבה יצא עם בעליו, איל, לטיול רגלי במקום. במהלך הטיול הכלב התקרב לשפת המצוק, מעד וצנח אל תחתית הוואדי. עובר אורח שראה את הנפילה הזעיק במהירות את כוחות הרפואה והחילוץ. אלה חשו למקום והתכוננו למבצע להצלת הכלב – אשר שכב על הקרקע ללא תזוזה, במצב לא ידוע.

אדם סלע, פרמדיק "איחוד הצלה" שפיקד על מבצע החילוץ סיפר כי אנשיו נאלצו ללמוד להתמודד עם מצב שהם אינו מורגלים בו – טיפול בבעל חיים ולא בבן אדם. "מצאנו אותו תשוש וחבול. הוא לא יכול היה לעמוד על הרגליים ויילל מכאבים", שיחזר. "החלטנו לחלץ אותו על אלונקת סל כדי שיוכל לשכב בפנים, אך חששנו שהוא יקפוץ ממנה מהכאב. לכן, התקשרתי לווטרינרית כדי להתייעץ איזו תרופת טשטוש לתת לסימבה ובאיזו כמות. אנחנו מטפלים באנשים ולא מכירים את המינון שכלב צריך לקבל".

לקריאה נוספת:
נוטשים בעלי חיים בזמן מלחמה
קצין הציל סייחה מהקרבות בעזה - ונפצע מפצמ"ר
"האח גדול" של נחל קישון חושף: הקאמבק של החיות

במבצע מסובך הצילו מתנדבי "איחוד הצלה" ואנשי יחידת החילוץ "הר הנגב" כלב שנפל לתהום של 30 מטרים במצפה רמון, ספטמבר 2014. איחוד הצלה
לאחר התייעצות עם וטרינרית, נתנו אנשי החילוץ לסימבה תרופות במינון במתאים/איחוד הצלה

לאחר שהוא טושטש ונקשר לאלונקה, צוותי הרפואה והחילוץ סחבו את סימבה במעלה מדרון תלול שאורכו כקילומטר. "זה היה לא פשוט", אמר סלע, אך הוסיף כי העבודה הקשה השתלמה כשהגיעו למעלה. "טיפסנו במעלה שיפוע חד בחום הכבד של צהרי היום, אבל כשהגענו ראינו את השמחה הרבה של איל, שלא הפסיק להודות לנו".

סימבה פונה מהמקום לבית חולים וטרינרי בבאר שבע, שם אובחנו פציעותיו והסתבר כי הוא סובל מפגיעה באגן ומדימום פנימי – פציעות קלות ביחס לנפילה הארוכה מטה. לאחר שטופל, החליטו הווטרינרים כי הכלב לא יצטרך ניתוח – ובשעות הערב הוא כבר שוחרר לביתו של איל. הווטרינרים צופים כי אמנם יצטרך לעבור שיקום וטיפולים נוספים, אך חייו ניצלו בזכות הזעקתם המהירה של צוותי החילוץ למקום ופעולת החילוץ היעילה.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully