וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד שוחרר ממעצר: "לא היה ולא נברא"

13.9.2014 / 0:14

הרב המבוקש בגין עבירות מין בחסידותיו, אשר נעצר שלשום באמסטרדם לבקשת ישראל - שוחרר בערבות. בעקבות כך, הסגרתו מוטלת בספק. עם צאתו ממעצר אמר כי הוא כופר בחשדות נגדו

באדיבות ערוץ 10

הרב אליעזר ברלנד, שנעצר ביום חמישי בהולנד לבקשת משטרת ישראל, שוחרר אמש (שישי) בערבות מהכלא באמסטרדם. עו"ד שרון נהרי, המייצג את ברלנד, טען בבית המשפט כי המעשים המיוחסים לרב בוצעו לכאורה לפני זמן רב, והשופט התשכנע והורה על שחרורו.

בדברים שאמר הרב ברלנד לכלי התקשורת אחרי שחרורו טען כי ההאשמות נגדו "לא היו ולא נבראו". הוא הוסיף כי המשטרה חיכתה לו בשדה התעופה בהולנד כשהגיע לשם, והוא ידע שזה יקרה. בעקבות שחרורו בערבות, יתנהל משפט בעניין ההסגרה הצפויה לישראל.

עוד בנושא
הרב החמקמק: תרגילי הבריחה חובקי העולם של ברלנד
”האבא של הברסלבים”: הרב אליעזר ברלנד - פרופיל
חשד: בנו ונכדו של הרב ברלנד הלבינו מיליונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברלנד עם עורך דינו שרון נהרי לאחר השחרור באמסטרדם, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדברים שאמר בשיחת טלפון עם כתב חדשות 10, הוסיף הרב ברלנד: "המשטרה שחררה אותי, אמרה שכל התלונות עליי הן 'בובה מייסעס', אין להן שום יסוד ושום בסיס". בנוגע לתלונות נגדו, טען: "אין קצה חוט, זה הכל אנשים סהרוריים".

כשנשאל אם בכוונתו לשוב לישראל, הבהיר ברלנד: "אני גמרתי עם ארץ ישראל. זו מדינה של חמאס בשבילי".

המידע על מעצרו של הרב התקבל במשטרה ביום חמישי. הוא נעצר בעקבות צו ההסגרה הבינלאומי שהוצא נגדו בגין חשד להטרדה ולתקיפה מינית. עו"ד נהרי מסר בתגובה כי הוא מכחיש את המיוחס לו. "אנחנו מתכוונים להילחם בהסגרה", אמר.

גורמים במשרד המשפטים אישרו את הדברים, והוסיפו כי מעצרו בוצע לבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, באמצעות צו מעצר שהוציאה משטרת ישראל דרך האינטרפול. עוד הוסיפו הגורמים כי בכוונת ישראל לבקש את הסגרתו של הרב ברלנד לישראל לשם העמדתו לדין. ישראל והולנד חתומות על האמנה האירופית בדבר הסגרה. אלא שכאמור ההתפתחות האחרונה כנראה פוגמת בסיכוי לכך.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

צו המעצר הבינלאומי שהוצא בחודש שעבר נגד הרב ברלנד פורסם בתקשורת בדרום אפריקה, לאחר שזמן קצר לפני כן נמנע ניסיון מעצר של הרב. הדרמה התרחשה באולם אירועים במרכז יוהנסבורג, העיר שבה שהה ברלנד בתקופה האחרונה. נציגי המשטרה פשטו על האולם שבו התחתן אחד מחסידי הרב עם נערה מהקהילה היהודית המקומית.

החשדות לעבירות מין נגד הרב ברלנד עלו לראשונה כשאחד מחסידיו הציץ בחלון ביתו של הרב בישראל, שם הוא נהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, וסיפר על כך לחסידים. "הוא ראה את הרב עירום, ואת החסידה עירומה, עוסקים בחסידות", נטען. החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה. אב לשתי נערות מהקהילה של הרב ברלנד טען כי בנותיו הותקפו על ידי הרב: "הבת שלי, בת 15, באה וסיפרה לי אחרי שבוע שזה קרה. היא הייתה הולכת בלילות להתחזק. החדר היה חשוך. הוא חיבק אותה, דחף לה יד לחזה בלי שום חציצה. הוא התקשר אליה ואמר 'אני אוהב אותך'. היו ליטופים, נשיקות בפנים אפילו עם הלשון". האב סיפר כי האירוע עורר אצל אחותה הגדולה זיכרון דומה. הוא הוסיף כי לדעתו מדובר בעשר עד עשרים נשים ונערות שנפגעו.

לפני כשנתיים נמלט הרב מישראל ולאחר מסע במרוקו ובכמה מדינות נוספות, התיישב בזימבבואה. לאחר זמן מה, הצטרפו אליו רבים מתלמידיו וגיבשו סביבו קהילה. לפני כחמישה חודשים הוא נעצר במדינה, לאחר שהרשויות קיבלו מידע בנושא עבירות המין בהן חשוד הרב בישראל. לאחר זמן קצר, שוחרר הרב וגורש מהאזור למשך כמה חודשים. לאחר מכן ברח לדרום אפריקה, ואז טס לאירופה, שם נעצר.

(עדכון ראשון: 20:14)

מסע הבריחה של הרב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברלנד ועורך דינו באמסטרדם, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully