וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב הנגד לסרבני 8200: "פעולותינו מצילות חיים"

13.9.2014 / 0:18

חיילים ביחידת המודיעין המיוחדת הביעו "זעזוע ושאט נפש" ממכתב הסרבנות של חבריהם. "הם מקעקעים את הישגי היחידה בהגנה על המדינה"

מחנה גלילות. מאי 2014. יותם רונן
"מסרבים להיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים". בסיס גלילות/יותם רונן

שעות בודדות לאחר פרסום מכתב הסרבנים אתמול בבוקר (שישי), עליו חתמו 43 חיילי מילואים של יחידת המודיעין 8200, יצאו בוגרי היחידה ביוזמת נגד, במסגרתה יועבר בתחילת השבוע מכתב תמיכה ביחידה ובצה"ל לראש הממשלה בנימין נתניהו, לרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ולראש אגף המודיעין אלוף אביב כוכבי – אותם גורמים אליהם הועבר מכתב הסרבנים.

מכתב הסרבנים של 8200: "לא מסוגלים לפגוע במיליונים"

במכתב המקורי, ציינו 43 הסרבנים כי הם לא מוכנים להמשיך לשרת במילואים, לאור הפגיעה בחפים מפשע. "אנו מסרבים להיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים", כתבו החיילים. "איננו מסוגלים מצפונית להמשיך ולשרת את המערכת הזו ולפגוע בזכויותיהם של מיליוני בני אדם. לכן, אלה מביננו שהם חיילי מילואים, מצהירים שיסרבו לקחת חלק בפעולות נגד הפלסטינים".

עוד בוואלה! חדשות:
ריבלין: "חובה לעצור את דאעש, לפני שיהיה מאוחר"
הפלסטינים: "אסיר מחברון עונה למוות בישראל"
מיוחד | מדוע ישראל חוששת לחסל את משעל?

ראש אמ"ן, אביב כוכבי, במסיבת עיתונאים בנושא ספינת הנשק בקריה תל אביב, מרץ 2014. דרור עינב
"איננו יכולים להשלים עם ההאשמות בדבר היעדר כללים אתיים ומוסריים בעבודת המודיעין". ראש אמ"ן, אלוף כוכבי/דרור עינב

במכתב הנגד שהועבר ליוצאי היחידה לקראת חתימה עליו, נכתב: "אנו בוגרי יחידה 8200, חיילי וחיילות מילואים בעבר ובהווה, מבקשים להביע זעזוע, שאט נפש והתנערות מוחלטת ממכתבם המצער של חברינו וחברותינו ליחידה, אשר בחרו בדרך הסרבנות הפוליטית והצהירו כי לא יהיו מוכנים לשרת יותר ביחידה".

עוד הוצהר במכתב: "לסרבנות פוליטית אין מקום בצבא בכלל וביחידה 8200 בפרט. משעה שאנו כחיילי המילואים נקראים לדגל, אנו שמים בצד את נטיותינו ודעותינו הפוליטיות ובאים לשרת את המדינה. כך ראוי, שכל חייל יעשה, בוודאי גם ביחידה כמו שלנו". עוד כתבו יוזמי מכתב התמיכה כי "צר לנו שחברינו עושים שימוש פוליטי וציני בחובתם החוקית והמוסרית לשרת את היחידה במילואים, חובה שהיא בעיננו גם זכות נעלה ביותר, ומבקשים לקעקע את פעולותיה והישגיה בהגנה על ביטחון המדינה ותושביה".

במכתבם, מתייחסים חיילי המילואים של היחידה גם להאשמות החריפות שהושמעו בעדויות חותמי מכתב הסרבנות, בהן שימוש במידע על נטיות מיניות, מקרי בגידה, מחלות קשות ופריטי מידע נוספים על מנת להפעיל לחץ על גורמים פלסטינים. לדברי יוזמי מכתב הנגד, הם דוחים את האשמות אלה על הסף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"כמי שמכירים את היחידה במשך שנים רבות, איננו יכולים להשלים עם ההאשמות בדבר היעדר כללים אתיים ומוסריים בעבודת המודיעין ביחידה", נמסר, "כבר בימינו הראשונים ביחידה למדנו את חשיבות כללי המעקב והאיסוף בהתאם לסטנדרטים מקצועיים גבוהים. בשירותינו בסדיר ובמילואים היינו עדים למקרים רבים בהם הפעלת היכולות המודיעיניות של היחידה הביאה לשמירה על חיי אדם בשני הצדדים".

עוד צוין במכתב הנגד: "גם כאשר עולות דילמות מוסריות במהלך העבודה, ואף בימי לחימה, היינו ועודנו עדים להתמודדות בוגרת ואחראית התואמת את כללי המשפט הבינלאומי והקוד האתי והמוסרי של הצבא".

נוסח מכתב התמיכה הופץ אתמול בקרב בוגרי היחידה ואנשי המילואים שלה, ועד כה כ-150 חיילות וחיילים יצרו קשר עם יוזמי המכתב והביעו את תמיכתם. החתימות ייאספו בימים הקרובים, והמכתב יועבר ליעדו, כאמור, בתחילת השבוע הקרוב.

ציפי חוטובלי בכנס חירום בנושא שכחת ילדים ברכב. יולי 2013. יואב דודקביץ'
"פשיטת רגל ערכית של מערכת החינוך בה גדלו". ח"כ חוטובלי/יואב דודקביץ'

תגובה נוספת למכתב הסרבנים התקבלה מיעקב, יוצא היחידה, שטען: "הריני בז לאנשי המילואים הללו. כל המעשים שצה"ל ושירותי המודיעין עושים הם מעשים חוקיים ונועדים אך ורק לשמור על ביטחון ישראל ותושביה". בתגובתו, הציע יעקב לצה"ל "להעביר אותם ליחידות קרביות, למשל לכבוש את שג'אעיה, שיבינו שיש אנשים שיעשו הכל על מנת לשמור על חייהם".

חברת הכנסת ציפי חוטובלי הגיבה גם היא למכתב הסרבנים מיחידת המודיעין: "הסרבנות של קציני 8200 היא חגורת נפץ חברתית ומשקפת פשיטת רגל ערכית של מערכת החינוך בה גדלו. הם מעוותים את ההיסטוריה ואינם ראויים לשרת בצבא המוסרי בעולם. על הרמטכ"ל לפעול להדחתם באופן מידי".

(עדכון ראשון: 19:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully