וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדואי איים על חייל בצאלים בסכין, נורה ונפצע קשה

12.9.2014 / 18:30

שני בדואים הגיעו לשטחי האש סמוך לבסיס צה"ל בנגב רכובים על טרקטורונים וסירבו לעזוב את המקום. במהלך ויכוח עם קצין, שלף אחד מהם סכין, והחייל הגיב בירי לעבר בית החזה שלו

גשש בדואי בוחן עקבות על הקרקע סמוך לנחל עוז. מאי 2014. GettyImages
עימות מילולי הוביל לאיום בסכין ולירי. למצולם אין קשר לכתבה/GettyImages

אזרח ישראלי מהפזורה הבדואית נפצע הערב (שישי) באורח קשה מירי של חייל צה"ל בשטחי האש הסמוכים לבסיס צאלים שבנגב. הוא פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בסורוקה בבאר שבע, וחקירה של המשטרה הצבאית נפתחה לבירור נסיבות האירוע.

קצין מבסיס צאלים דיווח כי שני בדואים נכנסו לשטחי האש רכובים על טרקטורונים, וכי לאחר שסירבו לדרישה לצאת מהאזור, החל להתפתח בין הצדדים עימות מילולי. במהלך העימות, שלף אחד הבדואים סכין ואיים לדקור את הקצין. בשלב זה, שלף הקצין את נשקו וירה לעבר הבדואי, ופגע בו באזור בית החזה. הפצוע הוא ישראלי תושב ביר הדאג'.

עוד בוואלה! חדשות:
הרואין בשווי מיליון שקל נתפס במכס במעבר טאבה
חשד לחיסול במשולש: הרוג ופצוע קשה מירי מרכב חולף
סוכל פיגוע: פלסטיני ניסה לדרוס חיילים ליד אריאל

אמבולנס של מגן דוד אדום. שלומי גבאי
הפצוע פונה לבית החולים סורוקה/שלומי גבאי

לאחרונה עיבה צה"ל את מערכי ההגנה באזור בסיס צאלים לאחר מקרים רבים של גניבת רכוש מתוך הבסיס וגניבת מתכות מאזור שטחי האש הסמוכים, המשמשים למטווחים. בשנים האחרונות, תועדו כמה מקרים של בדואים תושבי האזור שנכנסו לשטח הבסיס על גבי טרקטורונים, וניסו לגנוב אמצעי לחימה ופריטים בעלי ערך.

במקרה קודם, הצליחה קבוצת גנבים לחדור לבסיס. לאחר פריצת הגדר החיצונית, זוהו הפורצים על ידי שומרים שהיו בסיור, שעה שניסו לפרוץ לבונקר בתוך הבסיס. השומרים הקפיצו את כיתת הכוננות, שהחלה לנהל מרדף אחריהם. הפורצים נמלטו לבסוף מבלי שגנבו ציוד או תחמושת פרט למספר ארגזים ריקים, והאירוע הועבר לטיפול משטרת ישראל.

מקרים נוספים אירעו בשנים האחרונות. בשנת 2009, צעיר בדואי כבן 30 נפצע באורח קשה מירי, לאחר שנפגע מירי חיילי צה"ל שערכו אימונים בשטחי האש באזור צאלים. הוא הובהל לבית החולים סורוקה בהכרה מלאה, אולם סרב לספר על הנסיבות שבהן הוא נפצע.

שנה קודם לכן, בדואי נפצע באורח בינוני עד קשה וחברו נפצע באורח קל, לאחר שנכנסו לשטח האש בבסיס. לדברי גורמים בצה"ל, מדובר בשטח אש האסור לכניסה של אזרחים וישנו שילוט ברור באזור האוסר על תנועה במקום.

בדובר צה"ל אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully