וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא אסד נהדף בקוניטרה, חיזבאללה נסוג במערב סוריה

כוחות המורדים ממשיכים לבסס את אחיזתם ברמת הגולן הסורית וכבשו את הר תל אל-מאל שנמצא במרחק של כ-10 קילומטרים מישראל. בגבול לבנון הסיגו המורדים את חיילי חיזבאללה. צפו בהפצצות

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

מבססים אחיזה: המורדים הסורים השתלטו הבוקר (שלישי) על הר תל אל-מאל הנמצא באזור קוניטרה והרגו כעשרה חיילים בצבא הסורי – כך דיווחו כלי תקשורת ערביים. על פי חלק מהדיווחים, כל חייליו של הנשיא בשאר אסד שהיו במקום נהרגו בהשתלטות. ההר נמצא במרחק של כעשרה קילומטרים מהגבול עם ישראל.

עוד על הלחימה בין אסד למורדים:
הלחימה בסוריה שוב זולגת: חייל צה"ל נפצע קל בגבול
4 עיתונאים שוחררו מהשבי בסוריה: ”טוב לראות שמים”
האם כיבוש קוניטרה יגרום למשבר תפוחים בישראל?

נקודה בה המורדים הסורים השתלטו על תל אל-מאל הנמצא באזור קוניטרה והרגו עשרות מחיילי צבא אסד. Google maps, צילום מסך
האזור שעליו השתלטו המורדים הבוקר/צילום מסך, Google maps

מדובר במכה נוספת לאסד, שבשבועות האחרונים הפסיד שטחים נרחבים ברמת הגולן הסורית למורדים, ובהם גם מעבר קוניטרה בגבול עם ישראל. המורדים הצליחו למעשה לכבוש את רוב הבסיסים של צבא סוריה. גם כוחות האו"ם המוצבים שם כותרו, ועשרות חיילי אונדו"ף מפיג'י אף נחטפו ומוחזקים בשבי.

במקביל, מקורות ביטחוניים מסרו לעיתון "אל-מוסתקבל" כי אתמול התחוללו קרבות בין חיילי חיזבאללה לקבוצות חמושים סורים בדרום אזור קלמון שבגבול סוריה-לבנון. המקורות ציינו כי "חיילי חיזבאללה נאלצו לסגת מן האזור תוך תקיפות ליליות של מטוסי צבא אסד באזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
המורדים השתלטו על הר תל אל-מאל שברמת הגולן הסורית, 9 בספטמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
הר תל אל-מאל שעליו השתלטו המורדים, היום/צילום מסך, יוטיוב

הקרבות העזים בין צבא אסד למורדים באזור זלגו לא פעם גם לשטח ישראל. רק אמש נפצע חייל צה"ל באורח קל מירי נשק קל מאזור קוניטרה. בשבוע שעבר נרשמו כמה מקרים שבהם התפוצצו פצצות מרגמה בשטחים פתוחים באזור רמת הגולן, מבלי לגרום לנפגעים או נזק.

בשבוע שעבר העריך גורם ביטחוני בישראל כי המורדים לא יעזו לירות לעבר ישראל, "כי ברגע שהם יפתחו נגדנו חזית, הם יאבדו את הכוח שיש להם". גורמי ביטחון העריכו גם שהסיכוי שאסד יחזיר את השטח לשליטתו הוא קלוש, בהישען על תמונת הלחימה שהראתה כישלון של הצבא במתקפות הנגד בדרעא, נעווא, ופלוג'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully