וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי שבויה, מחוקה": עדותה של קורבן הכת המשיחית

8.9.2014 / 6:00

פרטים מעדות המתלוננת המרכזית נגד מנהיגי הכת שניצלו נשים רבות שופכים אור על האכזריות, המניפולציות, והסביבה שלא ידעה. "הייתי מחוקה לגמרי, הדוגמאות האלה מצמררות אותי"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

(החשוד בהנהגת הכת המשיחית: "עלילות שווא, איני אדם כזה")

"הייתי כל כך שבויה, לא הייתה אפשרות שאצא מזה" – כך סיפרה המתלוננת העיקרית בפרשת הכת שלפי החשד ניצלה נשים, בתואנה כי קיום יחסי מין עם גברים לא-יהודים "מקרבת את הגאולה". עדותה שהותרה היום (שני) לפרסום, חושפת פרטים נוספים על השיטות שבהן נקטו חברי הכת שנעצרו אתמול בחשד לשידול לזנות, לסרסור בנסיבות מחמירות, לאונס, לאספקת סמים ולהחזקה בתנאי עבדות.

"היה מקרה שפגשתי מישהו וסיפרתי לו הכל, והוא אמר לי 'אין לך מושג איפה את נמצאת, לא ראיתי מישהי עם שטיפת מח ברמה כזאת'", הוסיפה, "'ראיתי הכל בחיים שלי דבר כזה לא ראיתי – כשתצאי, תביני'. אחר כך, היה איזה חבר שראה איך ג' מתייחס אלי. הוא לא היה מדבר, אלא שורק לי, וכשהוא שרק הייתי באה והוא (החבר – ש"ב) לא ידע מה קורה".

עוד על הפרשה בוואלה! חדשות:
קורבן הכת המשיחית: "לגויים הגיעו המובחרות"
מנהיג הכת ששידלה לזנות: דמות מוכרת מקריית ארבע
חשד: חברי כת משיחית שידלו לזנות "למען גאולת ישראל"

חשוד שהנהיג הכת ששידלה נשים לזנות. ספטמבר 2014. נועם מושקוביץ
החשודים בהנהגת הכת בבית המשפט, אתמול/נועם מושקוביץ

המתלוננת עזבה לפני כשנתיים את הבית בו התגוררה עם ג', אחד החשודים, והפסיקה עמו את הקשר. מעדותה עולה כי הוא הבטיח לה שיתחתן עמה, "אבל רק לאחר שתסיים את כל הניצוצות" – משכב עם גויים שיביא לגאולת ישראל, כך לפי מנהיגי הכת, אחד מהם דמות מוכרת מקריית ארבע. היא סיפרה: "עזבתי, אבל חזרתי לגור אתו. המוח שלי היה לכוד שם. במשך תקופה לא הייתי עם המעשים האלה, ואותי הוא לא היה לוקח (לשכב עם גברים אחרים – ש"ב), הוא אמר לי שהוא רוצה לקדש אותי".

בהמשך עדותה, עולה בין השאר כי היא אולצה בין היתר לשכב עם שמונה גברים ערבים. לדבריה, "שאישה תגיע להיות עם שמונה ערבים היא צריכה להיות ברמה של מחיקה מאוד משמעותית, שבן אדם היה שורק לי והייתי באה, שבן אדם היה ישן על המיטה ואני הייתי ישנה למטה מתחת למיטה שלו".

המתלוננת סיפרה על ההתעללות הנפשית, כפי שהיא מגדירה זאת, שעברה במהלך שהותה בכת: "אמרתי לו, 'למה אני לא יכולה לישון אתך במיטה?', והוא ענה 'המוחין שלך מפריעים למוחין הקדושים שלי, תשני על הרצפה'. כששאלתי 'למה על הרצפה? אני יכולה לישון בחדר השני על המיטה', הוא ענה לי שהמוחין שלי מסייעים לו, ושאני צריכה להיות לידו. כשאני נזכרת בדוגמאות הקטנות הללו הן מצמררות אותי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתלוננת: "אני בקרב על החיים שלי". החשוד בהנהגת הכת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה, החשודים ג' וד' "הם המרכזיים, הם הראש". "ג' היה אלוף בדברים האלה", סיפרה, "הייתה לו אכזריות". היא הוסיפה כי "היו שם המון מניפולציות. אנשים שהכירו ולמדו איתם לא ידעו על המעשים הללו". על פי עדותה, ג' גם שלח אותה לקיים יחסי מין עם תלמידים שלו. "אני הייתי עם כמה מהתלמידים שלו, והוא הסביר לי שכמו שיש איסור ייחוד יש עניין להגיע לאיחוד בקדושה", אמרה.

היא עוד הסבירה כי לא מדובר בחבורה קבועה, אלא באוסף של "אנשים שהולכים ובאים", ושני החשודים היו מרכז הפעילות. "אלה דמויות שיש להם אנשים שמתקרבים ומתרחקים כל הזמן", תיארה, "יש כאלה שאתם יותר זמן ויש כאלה שפחות. אני לא יודעת להגיד כמה היו במצב שלי, אני יודעת על שתיים. לא כל אחד יכול להגיע למקומות כאלה, להגיע למצב שאני הייתי זה להיות מחוק לגמרי".

לאחר עזיבתה, מנהיגי הכת ניסו להחזיר אותה. "פתאום התחלתי לראות את כל המניפולציות שלו, ואז בדיוק חבר לחץ עלי לעבור. לא יכולתי לסבול יותר ועזבתי. באתי למשטרה וסיפרתי שיש אלימות, ונתנו לי צו הרחקה כנגדו. הוא ניסה עוד להחזיר אותי. אמרתי לו שאין לו כוח עלי, והוא התחיל להתקשר להורים שלי ולאיים עליהם".

"עשר שנים פרנסתי אותו", סיפרה, "לקחתי גם כסף מההורים שלי כדי להביא להם. אחרי עשר שנים הוא גם התחיל להגיד לאבא שלי שהוא חולה לב, אבל חתכתי לגמרי".

על תהליך השיקום, סיפרה המתלוננת: "בהרבה דברים כן התרוממתי, ובהרבה דברים לא. אני לא איפה שהייתי, אבל יש לי גם עוד מקומות שהם פגועים. הייתי במצב מחוק בהרבה רמות, אבל יש בי משהו מאוד חזק. נלחמתי בשיניים ואני במקום אחר, אני בקרב על החיים שלי".

ענת גופשטיין, אשתו של בנצי גופשטיין, מנהל ארגון להב"ה ("למניעת התבוללת בארץ הקודש"), שהעבירה חלק מהמידע למשטרה, אמרה כי "מדובר במקרה מזעזע. לא נחנו עד שבדקנו את כל הפרטים. מהרגע ששמענו את העדויות המזעזעות היה ברור שבשם 'החסידות' נעשו פשעים נוראים, וצריך לעצור את זה כמה שיותר מהר".

לדבריה, "הסברנו לאחת המתלוננות על חשיבות הדברים. הלכנו לרבנים שיסבירו לאחרות שאין פשע להתלונן, נהפוך הוא, תורת ישראל מחייבת אותנו לפעול נגד מכשפים ונביאי שקר. מבחינתנו זו הצלת נפשות, וכעת נדמה שגם מי שחולק על להב"ה מבין חשיבות ארגון זה. אנחנו נמשיך לפעול למען קדושת עם ישראל בכל המישורים וללא משוא פנים".

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully