וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ביטחוניים: "לא מכירים שחמאס החל בשיקום המנהרות"

8.9.2014 / 0:03

בניגוד לדברים שאמר אחר הצהריים גורם מדיני בכיר, שאף טען כי הארגון חידש את ניסיונות הברחת הנשק, טוענים אותם גורמים: "איננו מכירים כזה מידע ולא ברור לנו על מה הוא התבסס"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי

גורמים ביטחוניים סתרו אמש (ראשון) את הדברים שאמר מוקדם יותר גורם מדיני בכיר, על כך שחמאס החל לשקם את המנהרות ואת מערך הרקטות שלו לאחר מבצע "צוק איתן". "איננו מכירים כזה מידע ולא ברור לנו על מה הגורם המדיני שצוטט מתבסס, ומהיכן שאב את המידע הזה", טענו אותם גורמים. הדברים מעידים על מחלוקת בתוך הדרג הבכיר בשאלה האם חמאס אכן החל לשקם את נכסיו ההתקפיים לקראת עימות נוסף או לא.

אתמול אחר הצהריים אמר הגורם המדיני כי מלבד מערך המנהרות, חמאס חידש גם את ניסיונותיו להבריח נשק לרצועה. לדבריו, הוא עוסק כל העת בייצור רקטות, באמצעות כ-40% מאמצעי ייצור הרקטות שלו, שנותרו בידיו לאחר תום המבצע. בישראל לא יודעים עדיין כיצד, אם בכלל, יתנהלו שיחות ההסדרה מול חמאס, שאמורות להתקיים בקהיר בשבועות הקרובים.

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
העם איתו | דעה
כך ניצח צה"ל את הווטסאפ במבצע "צוק איתן"
תושבי נחל עוז: "ברור לנו ששוב נצטרך לעזוב"

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
מסרים סותרים בדרג הבכיר. מנהרת טרור ברצועת עזה/רויטרס

ביום שישי רמז ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה כי פניו של הארגון לסבב הסלמה נוסף בקרוב. בנאומו במסגד שחלקו נהרס במחנה הפליטים שאטי, הבהיר כי "העימות שלנו עם האויב אינו האחרון".

לפי מקורות פלסטיניים ברצועה, הזרוע הצבאית של חמאס הבהירה להנהגה המדינית כי אם עד ל-25 בספטמבר לא יתחדש דבר ולא יינקט שום צעד שיקל על המצור על עזה, הרי שאנשיהם יחדשו את הירי לעבר ישראל. זאת על אף שהצמרת המדינית של חמאס מתנגדת לכך.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהגיע שלשום לקהיר, שלח מסר מאיים לעבר חמאס. בשיחה עם עיתונאים מכמה כלי תקשורת ערביים, התריע כי אם הזרוע הצבאית של הארגון תתעקש לשמור על נשקה ולא תפעל על פי הנחיית ממשלת הפיוס, שיקומה של עזה יועמד בסימן שאלה. "אם לא יאוחדו השלטון, הנשק והחוקים בגדה המערבית ובעזה, לא תהיה כל שותפות או שיח עם חמאס", אמר אבו מאזן.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:32)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully