וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה: החרדיות ימשיכו ללמוד ב"מתחם המריבה"

7.9.2014 / 16:46

לאחר שבית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת משרד החינוך להוציא צו סגירה לאגף החרדי בבית הספר בבית שמש, דחה המחוזי את אותה הבקשה והתלמידות החרדיות יישארו ללמוד שם

צילום: גדעון צנטנר, יעקב לדרמן; עריכה: ניב פוקס

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ראשון) את בקשת משרד החינוך לצו ביניים בעניין בית הספר לשפות ותרבויות בבית שמש, אשר הוקם במתחמו בית ספר לבנות חרדיות. לפי הכרעת בית המשפט, תלמידות המוסד החרדי יישארו ללמוד בכיתות שהעירייה תפקיע בבית הספר החילוני. ביום חמישי האחרון פסל גם בית משפט השלום את בקשת משרד החינוך להוציא צו סגירה לאגף החרדי.

המלחמה על מתחם המריבה - כותרות אחרונות
תיעוד: עיריית בית שמש מסירה את החומה בבית הספר
בית המשפט: החרדיות ימשיכו ללמוד בבי”ס בבית שמש
”התלמידות בבית שמש חרדיות - ולכן לא אכפת מהן”

החרדים מסירים את המחיצה בבית שמש. דוברות עירית בית שמש,
הסרת המחיצה ביום חמישי האחרון/דוברות עירית בית שמש

עם פתיחת שנת הלימודים בתחילת השבוע שעבר הפגינו עשרות פעילים מהמחנה הציוני בבית שמש בסמוך לבית הספר במחאה על הכנסת בית הספר החרדי למוסד והקמת מחיצה בין החרדיות לתלמידים החילונים. גם תלמידים הלומדים בבית הספר לא נכנסו לכיתות, ויחד עם הוריהם נשארו בחוץ להפגין. עוד במהלך השבוע הושבתו כל מוסדות החינוך הדתיים-לאומיים בעיר במחאה. בעקבות המחאה, המחיצה שהוקמה הוסרה ביום חמישי האחרון בהוראת ראש העיר.

"אנחנו כהורים לילדים ששמו להם מחיצות פנימיות ונפשיות, מקווים שהשופט ימצא את הפתרון ההולם ביותר ושהוא לא ייתן אישור לאלימות ברוטאליות וניצול ציני של ילדים לטובת קידום פוליטיים של ראש העיר", אמרה טיטיאנה אילוז יו"ר וועד ההורים בבית הספר, בתום הדיון במחוזי טרם ההכרעה. "הוא מנסה לסגור את בית הספר כבר שש שנים". לדברי אילוז, מדובר בכשל של העירייה שבחרה להרחיב שכונות בלי לבנות בתי ספר נוספים. "אנחנו שומרים על ילדינו כמה שיותר רחוק מכל המתרחש. אבל עיריית בית שמש גורמת לחיכוך והיא זאת שמציתה את האש. אנחנו הולכים אחורה. אנחנו פה, דברו איתנו. כל פגישה שתזמינו נגיע. אבל אל תנצלו את הילדים לטובת זה והמחיצות צריכות להיות מוסרות. אין מחיצות בעם ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא לתת אישור לאלימות ברוטאליות וניצול ציני של ילדים לטובת קידום פוליטיים של ראש העיר". אבוטבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, הכחיש את הטענות נגדו ואמר כי הוא אינו פועל נגד בית הספר. "אם היינו רוצים, היינו מפנים את כל בית הספר, אבל אנחנו בעד אותן תלמידות שאין להם איפה ללמוד והחלטה כזו או אחרת של בית המשפט עלולה להותיר אותם ללמוד על מדרכה ברחוב". אבוטבול הוסיף כי לא מדובר בילדות "שעלולות להזיק לביטחון הציבור". לדבריו, "לא יקרה שום דבר אם הם יישארו עד אשר ימצא פתרון. אינני רוצה מנצחים ולא מנוצחים. אני רוצה פתרון לכולם. אנו רוצים צדק חלוקתי. לא יתכן שכמות כה גדולה של תלמידים חרדיים שנמצאים בכמות כל כך קטנה של כיתות אל מול כמות כה גדולה של תלמידים מהמחנה השני שיהיו בכל כך הרבה כיתות".

עו"ד אורי קידר המייצג את עיריית בית שמש אמר הבוקר כי בית המשפט "אמר מפורשות מה הוא חושב על ההליך הזה, הוא השתמש במילים האלה: 'אני לא דן בבית שמש, אני דן בגבעתיים. אם הסיפור הזה היה קורה בגבעתיים לא היינו כאן עכשיו'. הוא אמר למשרד החינוך באופן מפורש: 'תבואו עם חלופות. אותי מעניין דבר אחד - איפה הילדות יהיו מחר בבוקר. עד שאתם לא באים אליי עם חלופות מסודרות, לא כל מיני תיאוריות על חלופות, חלופות מסודרות, אני נותן לילדות להישאר בבית הספר'. לילדות האלה מגיע ללמוד, כמו לכל ילד אחר. אני חושב שהדברים היו מאוד ברורים. אני מקווה שגם משרד החינוך הפנים אותם".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully