וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על ההתנקשות במוחמד דף: יש מקום לאופטימיות

7.9.2014 / 14:30

שר החוץ אמר כי מכיוון שלא נשמעה עד כה קלטת בקולו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, ניתן להניח כי הוא נהרג. באשר למצב הקואליציה הבהיר: "זה לא הזמן לבחירות או לשינויים"

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס היום (ראשון) לניסיון החיסול של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף ואמר: "אם עד עכשיו, במצב שחמאס נמצא בו, עדיין לא שמענו קלטת אודיו בקולו של דף – כנראה יש מקום לאופטימיות". בתדרוך לכתבים מדיניים הוסיף ליברמן כי מבין הפלסטינים שהוציא חמאס להורג בעזה במהלך מבצע "צוק איתן", איש לא היה "משתף פעולה" עם ישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: חברי כת משיחית שידלו לזנות "למען גאולת ישראל"
חשש למהומות: מת נער פלסטיני שנפצע במזרח ירושלים
פאניקה בלונדון מחשש שסקוטלנד תכריז על עצמאות

אביגדור ליברמן בכניסה לישיבת הממשלה. יוני 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
לא ברור מה עתיד לקרות במגעים עם חמאס. ליברמן/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

בנוגע למגעים שאמורים להיפתח עם חמאס בקהיר במלאות חודש להפסקת האש, אמר שר החוץ כי בשלב הזה לא ברור מה עתיד לקרות במגעים הללו. ליברמן ייפגש היום עם שר החוץ הנורבגי, המבקר בישראל, כדי לדון עמו באפשרות לכנס ועידה בינלאומית בנושא עזה בשיתוף מדינות אירופה ומדינות ערב.

ליברמן התייחס בשיחה עם הכתבים המדיניים גם למצב הקואליציה, ואמר כי הוא "לא מאושר" בקואליציה הנוכחית, אבל מתנגד לבחירות כעת. לדבריו, בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו היו חילוקי דעות פוליטיים בעת האחרונה, בין השאר מכיוון שבליכוד רצו להכניס את החרדים לקואליציה במקום מפלגת יש עתיד. "עכשיו זה לא הזמן לבחירות מוקדמות או לשינויים בקואליציה", הסביר שר החוץ. הוא אמר כי הסוגיה האזרחית וסוגיית התקציב הם האיום המשמעותי ביותר על שלמות הקואליציה.

אתמול התייחס השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', חבר מפלגתו של ליברמן, להפסקת האש עם הפלסטינים שנחתמה בסוף אוגוסט, ואשר ליברמן עצמו התנגד לה בתוקף. "אני לא יודע כמה זמן תימשך הפסקת האש", אמר אהרונוביץ' באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, והוסיף כי הוא "אינו אופטימי באשר לעתיד". לדבריו, "הגענו להישגים, אבל לחמאס עדיין יש שליש מיכולות השיגור". השר לביטחון הפנים המשיך והסביר: "אני אישית חושב שהיה צריך לסיים את העבודה ולפגוע בכל מערך הרקטות, לפגוע במנהיגים ולהביא אותם למצב שייכנעו. יכולנו לעשות את זה". עם זאת, הדגיש השר: "אני לא תומך בכיבוש עזה. יש דרכים אחרות להכריע את חמאס".

ישיבת ממשלה במועצה אזורית חוף אשקלון. אוגוסט 2014. אליהו הרשקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
חילוקי דעות עם נתניהו. ישיבת ממשלה במועצת חוף אשקלון, לפני שבוע/מערכת וואלה! NEWS, אליהו הרשקוביץ

באירוע התייחס אהרונוביץ' גם לאפשרות של הקדמת הבחירות לכנסת. הוא אמר כי הוא "לא רואה בחירות באופק" והדגיש כי בחירות בעת הזו הן דבר "לא טוב למדינת ישראל". לצד זאת, הוא גרס כי אם יתקיימו בחירות, הוא בטוח שישראל ביתנו תתחזק, ואביגדור ליברמן יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל. מיד אחר כך תיקן את עצמו והבהיר כי התכוון ל"ראש הממשלה בעתיד".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully