וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש באוקראינה: אש בדונייצק, הרוגה במריופול

אי-פי

7.9.2014 / 13:24

אחרי סוף שבוע שקט, כוחות הצבא האוקראיני נתקלו במהלך הלילה בארטילריה כבדה בפאתי העיר שלחופי ים אזוב. הבוקר דווח על פיצוצים עזים סמוך לנמל התעופה בדונייצק

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חילופי אש כבדים שהיו לפנות בוקר (ראשון) במזרח אוקראינה מאיימים על יציבותה של הפסקת האש, שנחתמה בסוף השבוע בין המורדים הפרו-רוסים לבין הממשלה בקייב. אישה אחת לפחות נהרגה בהפגזות בעיר הנמל מריופול. עוד שלושה נפצעו. כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי האישה, בת ה-33, היא הקורבן האזרחי הראשון באוקראינה מאז שהוכרז על הפסקת אש ביום שישי בערב.

כוחות הצבא האוקראיני נתקלו באש כבדה במוצאי שבת בפאתי העיר מריופול, מעוז אסטרטגי לחופי ים אזוב. זה היה המבחן הראשון ליציבותו של ההסכם, שנחתם אחרי חצי שנה של לחימה עזה, שגבתה את חייהם של כ-2,600 בני אדם.

בתוך כך, דווח הבוק על פיצוצים עזים בסמוך לנמל התעופה בדונייצק שבמזרח אוקראינה, המצויה בשליטת המורדים. נמל התעופה עצמו הוא מובלעת ממשלתית, שנכבשה בחודש מאי מידי הבדלנים הפרו-רוסים.

עיר הנמל מריופול שבמזרח אוקראינה – 7-6 בספטמבר 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
טנק שרוף בקומינטרנובו, סמוך למריופול, אמש/מערכת וואלה! NEWS, EPA

אמש שוחחו בטלפון נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בשיחתם הביעו השניים שביעות רצון מכך שהפסקת האש נשמרת ואמרו כי מדובר בשלב ראשון בתכנית שנועדה לסיים את הסכסוך שהחל לפני חמישה חודשים.

הסכם הפסקת האש נחתם במינסק, בירת בלארוס, במפגש בין נציגי הצדדים ובתיווך בין נציגים אירופיים. עוד באותו יום הבהירו הבדלנים שההסכם "אינו שם קץ למדיניות הפיצול", ולדרישות המורדים לקבל עצמאות בשטחים שבשליטתם במחוזות דונייצק ולוהנסק.

במקביל לכניסתו לתוקף של הסכם הפסקת האש, האיחוד האירופי הודיע ביום חמישי על סנקציות כלכליות נוספות שהוא מטיל על מוסקבה, בשל מעורבותה במשבר הביטחוני באזור. בין היתר, הוקשחו התנאים עבור חברות ממשלתיות ברוסיה לגייס כספים באיחוד, ובכלל זה ענקיות האנרגיה והנפט גזפרום ורוסנפט, וכן צורפו 24 אנשים נוספים ל"רשימה השחורה", וחל עליהם איסור להיכנס למדינות האיחוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
עיר הנמל מריופול שבמזרח אוקראינה – 7-6 בספטמבר 2014. רויטרס
מריופול, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully