וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש באוקראינה: "לא הקץ לדרישות הבדלנים"

נציגי קייב והמורדים הפרו-רוסים חתמו על הסכם לסיום הלחימה במזרח המדינה עוד היום. עם זאת, הכוחות יישארו בעמדותיהם והמתיחות הדיפלומטית בין מוסקבה למערב נותרה בשיאה

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה הבהירו היום (שישי) כי הסכם הפסקת האש שנחתם בשיחות עם נציגי קייב "אינו שם קץ למדיניות הפיצול", ולדרישת המורדים לעצמאות בשטחים שבשליטתם במחוזות דונייצק ולוהנסק. איגור פלוטינצקי, מנהיג "הרפובליקה העממית של לוהנסק", שהוכרזה באופן חד-צדדי, אמר את הדברים לאחר שהוכרז על הפסקת האש בין הצדדים, אשר צפויה להיכנס לתוקף בשעה 18:00.

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, אישר כי נציגי הצדדים שנפגשו במינסק, בירת בלארוס, הסכימו לסיים את העימות האלים וחתמו על הסכם הפסקת האש. פורושנקו סירב לספק פרטים נוספים בנוגע לתוכן ההסכם. גם מושל מחוז דונייצק, סרחיי טרוטה, ונציגי הארגון האירופי לשיתוף פעולה ולביטחון (OSCE) אישרו כי הצדדים הגיעו להסכמה.

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
נאט"ו: יש להטיל על רוסיה סנקציות נוספות
הסלמה: נאט"ו תבצע תרגיל צבאי באוקראינה
פוטין איים: אם ארצה - אכבוש את קייב תוך שבועיים

נשיא מועצת אירופה הרמן ואן רומפוי ונשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בכינוס בבריסל. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
פורושקנו ונשיא מועצת אירופה הרמן ואן רומפוי, לפני כשבוע בבריסל/רויטרס

ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, מסר במהלך ישיבת הקבינט בקייב כי תכנית השלום חייבת לכלול שלושה מרכיבים מרכזיים – הפסקת אש, נסיגת "כוחות רוסיים, שכירי חרב רוסיים וטרוריסטים", והגדרת הגבול האוקראיני עם רוסיה. גורם המעורה בפרטי השיחות מסר כי ההסכם כולל חילופי שבויים, אולם הכוחות החמושים יישארו בעמדותיהם. ה-OSCE יפקח על יישומו.

אתמול הציגו מנהיגי המורדים את דרישותיהם להפסקת אש, בהתאם ל"תכנית שבעת השלבים" שהציג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפי הדיווח ב"אינטרפקס", קראו מנהיגי המורדים ליצור "אזור ביטחוני" שיהיה בפיקוח אנשי OSCE. כמו כן, הבהירו המורדים כי יאפשרו פתיחת מסדרון הומניטרי ויתמכו בהפסקת אש "על מנת להביא ליציבות ולהפסיק את שפיכות הדמים".

עם זאת, גורמים רבים מאיימים על הפסקת האש העדינה שהושגה בתום מאמצים דיפלומטיים רבים, ולאחר תקופה של מתיחות קשה בין רוסיה למדינות אירופה והמערב. ממשרד החוץ הרוסי מיהרו למסור היום כי התרגיל הצבאי המשותף, שצפוי להיערך במערב המדינה בהמשך החודש בהשתתפות כוחות נאט"ו וצבא אוקראינה, עשוי לערער את תהליך השלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מנהיגי נאט"ו בוועידת הארגון בווילס. רויטרס
מנהיגי נאט"ו בוועידת הארגון בוויילס, השבוע/רויטרס

כמו כן, נמסר כי "דברי מנהיגי מדינות נאט"ו" בוועידת הברית הנערכת בימים אלה בוויילס, בריטניה, עשויים להוביל "להחרפת המתיחות ולאיום על תהליך השלום המתהווה באוקראינה, ואף לתרום להחרפת השסע בחברה האוקראינית".

במקביל, מסר היום ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק, כי החלטת נאט"ו לתגבר את הנוכחות הצבאית של מדינות הברית במזרח אירופה שולחת מסר ברור למוסקבה. "זהו מסר עוצמתי, ושכנתנו ממזרח לא יכולה להתייחס אליו בקלות ראש", אמר טוסק בעת ביקור בעיר ריבניק. "הערבויות הביטחוניות של נאט"ו הפסיקו להיות על הנייר, והחלו להיות ערבויות ממשיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully